استعلام سند به چه معنی می باشد ؟

استعلام سند یعنی بررسی سند از نظر مالکیت شما با استعلام سند قبل از انجام معامله از ضرر دیدن معامله پیشگیری میکنید مثلا ممکن است سندی در رهن بانک باشد و فروشنده این موضوع را به شما اطلاع نداده باشد این قبیل مشکلات متاسفانه در شهرهای بزرگ مانند تهران بسیار بیشتر از شهرهای کوچک به چشم میخورد پس استعلام سند ملک قبل از نوشتن قرارداد به خریدار کمک بسیاری میکند .

وقتی شما استعلام سند را انجام میدهید اگر ملک مورد نظرتان دارای چند مالک باشد شما با استعلام متوجه خواهید شد ، اگر ملک دارای شرایط حقوقی ویژه‌ای باشد با استعلام گرفتن از سند مشخص خواهد شد ، استعلام سند باعث میشود تا شرایط ثبتی ملک را به طور دقیق بدانید یا انجام استعلام سند باعث میشود تا با امنیت و اطمینان بیشتری معامله ملکی را انجام دهید .

استعلام سند باعث میشود تا خریدار با خیالی آسوده برای خرید خانه اقدام نمایید و هر شک و تردیدی درباره اصالت سند از ذهنتان دور شود ؛ تیم حرفه ای آبادگران در این زمینه می تواند این اطمینان خاطر را به خریداران عزیز ملک بدهد که در صورت نیاز در روند استعلام گیری در حین خرید و فروش ملک در آبادگران با شما همراهی خواهد کرد .

استعلام اسناد با پلاک ثبتی

شما میتوانید برای استعلام گرفتن با مراجعه به اداره ثبت و دادن مدارک لازم جهت استعلام به کارشناس ثبت، سند ملک مورد نظرتان را استعلام کنید. البته برای انجام این کار باید مالک ملک اقدام نماید و هر کسی نمیتواند این کار را انجام دهد و یا اینکه شما حکم قضایی داشته باشید تا بتوانید درباره یک ملک استعلام بگیرید.

استعلام سند با سامانه ثبت و املاک کشور 

شما میتوانید با مراجعه به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هم سند مورد نظرتان را استعلام نمایید. با توجه به گسترش استفاده از فناوری برای انجام کارهای اداری، شاید این روش یکی از مرسوم‌ترین روش ها برای استعلام گرفتن در زمان حال باشد و فرد تنها با صرف چند دقیقه میتواند سند مورد نظر را از لحاظ مختلف بررسی نمایید.

مراحل استعلام الکترونیکی

  • در مرحله اول وارد سایت سازمان ثبت احوال و اسناد کشور به آدرس اینترنتی ssaa.ir میشوید. بعد از ورود به صفحه اصلی باید ابتدا گزینه «املاک» را انتخاب نمایید. 
  •  حالا یک منو در بخش راست صفحه گشوده می شود. 
  •  در این قسمت روی گزینه«استعلامات ثبتی» و بعد «تصدیق اصالت سند مالکیت» کلیک نمایید. 
  •  حالا به  آدرس اینترنتی my.ssaa.ir منتقل میشوید. در این بخش باید اطلاعاتی را که از شما میخواهند را دقیق وارد نمایید.
  •  پس از وارد کردن همه اطلاعات و کلیک کردن بر روی گزینه «بررسی»، آخرین وضعیت سند ملک  مورد نظر خود را مشاهده خواهید نمود.