اسکلت ساختمانی

در گام نخست این مقاله از وبسایت آبادگران بهتر است با مفهوم اسکلت ساختمان بیشتر آشنا شویم تا شما عزیزان در حین خرید باغ ویلا یا فروش باغ ویلا بتوانید اطلاعات کاملی در رابطه با ملک مورد نظر در اختیار خریدار یا فروشنده قرار دهید .

 اسکلت ساختمان از مجموع تیرها و ستون‌هایی ساخته شده است که وظیفه استوار و پابرجا نگه داشتن کل ساختمان را بر عهده دارد اسکلت ساختمان تمام وزن و بارهای عمودی و افقی وارده را تحمل میکند و باعث پایداری ساختار کلی سازه می‌شود ؛

 اسکلت بندی ساختمان با توجه به کارایی و عملکرد ساختمان به دودسته سبک و سنگین تقسیم شده از اسکلت بندی سبک مانند اسکلت‌های چوبی معمولا در ساخت اصطبل‌ها ، مجموعه‌های تفریحی و غیره استفاده می‌شود و اسکلت‌های سنگین تر همچون اسکلت فلزی و بتنی  برای ساختمان‌های مسکونی، تجاری  ، ویلا و .. استفاده می‌شود .

 به صورت کلی اسکلت ساختمان به سه دسته چوبی، بتنی، و فلزی تقسیم می‌شود .

هدف از اسکلت بندی ساختمان

مراقبت از سازه در برابر بلایای طبیعی چون باد و زلزله ، بالا بردن مقاومت و طول عمر سازه ، جلوگیری از تغییر شکل ساختمان .

سازه های مطرح در ساخت ویلا

ازجمله انواع سازه های مطرح در ساخت ویلا که در هنگام خرید و فروش باغ ویلا بیشتر مورد توجه خریداران قرار می گیرد میتوان به  سازه بتنی ، سازه فلزی  اشاره کرد .

همچنین از دیگر سازه هایی که می توان به آن ها اشاره کرد که در زمینه ساخت از آن ها استفاده می شود سازه باربر، پوسته ، ساختار قاب ، خرپا ، کابل وقوس و غیره است .

سازه بتنی

در فاز صفر و قبل از شروع ساخت ویلا نوع سازه آن با توجه به کارایی ساختمان ، شرایط آب و هوایی منطقه ، و تعداد طبقات طراحی میشود .

 سازه‌های بتنی از ترکیب شن ، سیمان و ماسه و فولاد ساخته شده اند ، بتن مسلح یا پیش تنیده شده متریال اصلی سازه‌های بتنی  هستند . امروزه سازه بتنی  با توجه به افزایش قیمت پروفیل‌های فولادی و همچنین استحکام و شکل پذیری که دارند جز محبوب ترین سازه‌ها بشمار می‌آیند.

 البته اصلی ترین ویژگی این سازه مقاومت بالای آن در برابر رطوبت و حرارت و آتش سوزی می‌باشد .

شما عزیزان که قصد دارید جهت فروش باغ ویلا یا خرید باغ ویلا اقدام نمایید می توانید نمونه های بسیاری از باغ ویلاهایی که سازه آن ها بتنی می باشد را در وبسایت آبادگران مشاهده کنید و در صورت پیش آمد هر سوالی در رابطه با باغ ویلا های موجود در وبسایت آبادگران می توانید با مشاورین حرفه ای تیم ما در تماس باشید .

معایت و مزایای سازه بتنی

مقاومت در برابر حرارت و فرسودگی ، عایق صوتی ، عمر مفید طولانی تر ، قالب بندی و شکل پذیری .

سازه فلزی

در ساختار سازه فلزی از آلیاژفولادی استفاده می‌شود ؛ زمان اجرای سازه فلزی نسبت به سازه بتنی از سرعت بیشتری برخوردار است .

 این نوع سازه ساختمانی از ستون‌ها و خرپا‌های فولادی ساخته شده است ، همچنین این سازه بسیار مستحکم است و معمولا برای ساختمان‌های بزرگ مورد استفاده قرار میگیرد .

 مزایای سازه فلزی

قابلیت ارتجاعی و انعطاف پذیری ، امکان تغییر و تعویض اجزا ، سرعت اجرا بالا .

تفاوت سازه فلزی و بتنی

سازه بتنی و سازه فلزی در میزان کاهش حجم فوندانسیون ، کاهش وزن ساختمان ، سرعت در اجرای پروژه ، امکان اصلاح عیوب در حین اجرا ، امکان ساخت در فضای کارخانه ، بالابردن میزان سطح بنا و … مهم است بدانید سازه‌های فلزی به نسبت سازه‌های بتنی قابلیت تحمل نیروی کششی بیش تری دارد .

در مطالب ذکر شده بصورت خلاصه در رابطه با برخی از سازه های ویلا هایی که در باغ ویلا احداث می شود صحبت شد ؛

امروزه که فروش باغ ویلا یکی از امور رایج و مورد توجه بوده و افراد زیادی نیز جهت خرید باغ ویلا اقدام می کنند توجه و آگاهی از این مسائل می تواند کمک کننده باشد ؛ همچنین شما عزیزان می توانید در رابطه با بسیاری دیگر از امور مرتبط با خرید باغ ویلا یا فروش باغ ویلا از جمله مسائل حقوقی و همچنین دیزاین و طراحی درست باغ ویلا در وبسایت آبادگران مطالعه کنید .

همچنین در عین حال می توانید مرتبط با مطالبی که مطالعه کردید باغ ویلا مشابه را در سایت مشاهده کنید و در صورت تمایل جهت خرید باغ ویلا یا فروش باغ ویلا خود با همراهی تیم حرفه ای آبادگران اقدام نمایید .