‌معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: به‌رغم اینکه دولت‌های نهم و دهم بانی اجرای پروژه‌های مسکن مهر بودند، به دلیل جانمایی نامناسب، نبود امکانات زیرساختی همچون آب، برق، فاضلاب و راه‌های دسترسی، 60 درصد پروژه‌های مسکن مهر ‌با همت دولت یازدهم به بهره‌برداری رسید.
به گزارش ایسنا،‌ عباس شیرخانلو در مراسم آبرسانی به هشت روستای بخش مرکزی شهرستان قشم، گفت: 350 واحد مسکونی مهر قشم، بااعتبار هزار و 55 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید درحالی‌که مشکل نبود زیرساخت‌های مسکن‌های مهر، سال‌ها بهره‌برداری از این پروژه را به تأخیر انداخت.
3 هزار و 420 پروژه بااعتبار 72 هزار میلیارد ریالی در هرمزگان افتتاح شد
وی بیان کرد: از سال 92 تا 95، شاهد افتتاح سه هزار و 420 پروژه عمرانی در استان هرمزگان بااعتبار 71 هزار و 950 میلیارد ریال بودیم و امسال نیز 654 پروژه به ارزش 21 هزار و 700 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری هرمزگان ادامه داد: در فصل مسکن و شهرسازی، سه هزار و 800 میلیارد، انرژی هزار و 120 میلیارد و منابع طبیعی و کشاورزی 330 میلیارد ریال در استان هرمزگان هزینه شده است.
رتبه دوم قشم در افتتاح پروژه‌های عمرانی در استان
وی با بیان اینکه بندرعباس با 265 پروژه و 16 هزار و 950 میلیارد ریال اعتبار رتبه نخست جذب اعتبارات عمران را به خود اختصاص داد، افزود: با تلاش فرماندار و مسئولان قشم، این شهرستان پس از بندرعباس با 50 پروژه و هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار، در جایگاه دوم جذب اعتبارات و پروژه‌های عمرانی استان در دهه مبارک فجر قرار گرفت.
شیرخانلو بهره‌برداری از هشت پروژه با هزار و 470 میلیارد ریال در یک روز بسیار قابل‌تأمل دانست و اضافه کرد: احداث نخستین جایگاه CNG در جزایر، بهره‌برداری از خدمات خوب دولت بوده است.
وی همچنین از اتفاقات خوب درزمینهٔ حمل‌ونقل جاده‌ای در استان گفت و افزود: در سه سال گذشته، 817 کیلومتر راه روستایی به مجموعه راه‌های روستایی استان اضافه شد و 141 کیلومتر بزرگراه و 96 کیلومتر راه اصلی در همین مدت به بهره‌برداری رسیده است.
قشم 117 پروژه نیمه‌تمام دارد
معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری هرمزگان از وجود 117 پروژه نیمه‌تمام با 350 میلیارد ریال اعتبار موردنیاز در قشم خبر داد و افزود: امیدواریم با سرمایه‌گذاری‌های خوبی که در قشم در حال انجام است، در بخش‌های مختلف ازجمله تعاونی‌ها به الگویی خوب برای کشور تبدیل شویم.
وی همچنین از افتتاح دو پروژه عظیم ازجمله فاز نخست نفت ستاره خلیج‌فارس در بندرعباس و فولاد اسفنجی بریکت خبر داد و افزود: با بهره‌برداری از مرحله دوم فاز نخست نفت ستاره خلیج‌فارس، ایران اسلامی، با بی‌نیازی به واردات بنزین، در لیست صادرکنندگان این محصول قرار می‌برد.
مجتمع ستاره خلیج‌فارس، واردات بنزین به کشور را متوقف می‌کند
شیرخانلو ادامه داد: با تکمیل فازهای دو و سه این پروژه، روزانه 36 میلیون لیتر بنزین در این مجتمع تولید می‌شود که سهم مهمی از تولید این محصول پالایشگاهی در کشور را به خود اختصاص می‌دهد.
وی تولید روزانه یک و نیم میلیون تن آهن اسفنجی بریکت در این مجتمع را از اقدامات خوب دولت در راستای تولید فولاد برشمرد و اضافه کرد: تنها 9 کارخانه در جهان، این نوع محصول را تولید می‌کنند و با رسیدن ظرفیت تولید فولاد استان به شش میلیون تن، عملاً قبل از سال 1404 به افق پیش‌بینی‌شده درزمینهٔ تولید فولاد در استان می‌رسیم.
استان هرمزگان، 19 درصد فولاد کشور را تأمین می‌کند
این مقام مسئول گفت: سهم تولید استانی فولاد، 55 میلیون تن است و استان هرمزگان حدود 19 درصد تولید این محصول را تا افق 1404بر عهده خواهد داشت.
وی همچنین از تخصیص 203 درصدی اعتبارات روستایی خبر داد و افزود: این اقدام دولت، موجب افزایش انگیزه‌های ماندگاری در روستاها و رونق اقتصادی در مناطق مختلف کشور می‌شود.