مجلس در تلاش برای اصلاح اعتبارات مسکن در بودجه ۹۶
سرویس اقتصادی
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از بی توجهی دولت به بخش مسکن در لایحه بودجه ۹۶، گفت: متاسفانه در نگاه اجمالی صورت گرفته به لایحه بودجه ۹۶ هیچ نقطه قوتی در بحث مسکن و آینده آن دیده نمی شود.
انتقاد از بی توجهی به بخش مسکن در بودجه 96/ مجلس در تلاش برای اصلاح اعتبارات مسکن در بودجه 96
صدیف بدری درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با انتقاد از بی توجهی دولت به بخش مسکن در لایحه بودجه 96، گفت: در صورتی که لایحه پیشنهادی دولت بدون هیچ گونه تغییری در بحث مسکن مصوب شود؛به طورحتم بازار مسکن وضعیت بدتری در مقایسه با سال جاری تجربه خواهد کرد.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کمترین میزان اعتبارات در لایحه بودجه 96 به صنعت ساختمان و بخش مسکن اختصاص داده شده است، افزود:برای ایجاد تحرک در بازارمسکن دولت باید توجه بیشتری به آن داشته باشد.
بودجه پیشنهادی دولت به ایجاد تحرک در بازار مسکن منجر نخواهد شد
وی با تاکید براینکه کمیسیون عمران مجلس پیشنهادات بسیاری برای گنجاندن در لایحه بودجه 96 دارد،تصریح کرد:مهم ترین پیشنهاد این کمیسیون در بحث مسکن درنظرگرفتن بودجه ای برای ارایه تسهیلات ارزان قیمت است.
این نماینده مردم در مجلس دهم،با بیان اینکه بازار مسکن برای بهبود وضعیت خود نیازمند محرکی قوی است،گفت:در حال حاضر سیاست تسهیلات دهی بانک ها در حوزه مسکن با نرخ سودهای نجومی نتوانسته توفیقی در این بازار رقم بزند؛از این رو بازنگری دراین سیاست گذاری ضروری است.
وی با تاکید براینکه پیش بینی منابع ازسوی دولت برای جبران مابه تفاوت سود بالای تسهیلات باید صورت بگیرد،افزود:دولت باید با برنامه ریزی مشخص و مدون و استفاده از تجریبات سال های قبل به ایجاد رونق در بازار مسکن و بازارهای موازی آن اقدام کند.
بدری ادامه داد:متاسفانه در نگاه اجمالی صورت گرفته به لایحه بودجه 96 ،هیچ نقطه قوتی در بحث مسکن و آینده آن دیده نمی شود.
ضرورت درنظرگرفتن تسهیلات ارزان از سوی دولت برای مسکن
این نماینده مردم درمجلس دهم،با تاکید برضرورت درنظرگرفتن تسهیلات ارزان ازسوی دولت برای مسکن،گفت:اگر این هم از سوی مجلس دیده شود؛به طورحتم به علت بار مالی آن مورد انتقاد شورای نگهبان واقع خواهد شد،از این رو دولت خود باید دراین مهم دست به بازنگری بزند.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:با تصویب لایحه بودجه 96 در مجلس و بدون درنظرگرفتن تغییراتی در بحث مسکن ،بازار در این حوزه در سال آتی نیز روند رکودی خود را ادامه خواهد داد./