اتحاد خبر: معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: برای احیای بافت فرسوده مسکونی روستایی تسهیلات 150میلیون ریالی پرداخت می شود.به گزارش ایرنا، عزیزالله مهدیان روز یکشنبه در جلسه کارگروه عمران، نوسازی و بهسازی مسکن روستایی تنگستان استان بوشهر افزود: با توجه به اینکه 70 درصد جمعیت این شهرستان در روستاها زندگی می کنند، برای پرداخت تسهیلات احیای بافت فرسوده مسکونی روستایی به آنان آمادگی داریم.
وی اضافه کرد: براساس بررسی ها روستاهای بخش مرکزی تنگستان با همدلی و همکاری دهیاران و شوراهای این روستاها از وضعیت فضای سبز، عمران و آبادی، اشتغال و کشاورزی خوب و پویایی برخوردار است.
نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: یکی از هدفهای کمیسیون تلفیق مجلس، پررنگ کردن نقش بنیاد مسکن در توسعه و عمران روستایی است.
سید کمال الدین شهریاری افزود: با توجه به بافت روستایی شهرستان تنگستان، انتظار می رود دستگاههای ذیربط اهتمام بیشتری در نوسازی و بهبود بافت های روستایی این شهرستان داشته باشند.
فرماندار تنگستان گفت: 73 درصد جمعیت شهرستان تنگستان را روستائیان تشکیل می دهند و با توجه به وجود 700 هزار اصله نخل در بخش مرکزی بیشتر اشتغال آنان در بخش کشاورزی و دامداری است.
عادل دهدشتی افزود: دربخش دلوار 95 کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس دارد که در این بخش اشتغال بیشتر مردم صید و صیادی، پرورش آبزیان و تجارت مبتنی بر دریاست.
وی با اشاره به رویکرد برنامه محور در روستاهای استان بوشهر گفت: تا دهه فجر امسال در 67 روستای این شهرستان بوستان امید روستایی بهره برداری می شود و 27 روستای بالای 500 نفر جمعیت نیز دارای زمین های مینی فوتبال چمن مصنوعی می شوند.
دهدشتی در باره نهضت آسفالت شهرستان تنگستان افزود: در قالب این طرح 233 هزار متر مربع از معابر روستایی این شهرستان آسفالت شد و امسال نیز 350 هزار متر مربع در سطح شهرستان، با توجه به اتمام کار زیرسازی آسفالت خواهد شد.
وی درباره مقاوم سازی مسکن روستایی بیان کرد: کار مقاوم سازی مسکن روستایی در شهرستان تنگستان زیر50 درصد انجام شده است که با توجه به اعتبار بلاعوضی که برای حوادث اختصاص یافته این مهم در سطح کشور و شهرستان تنگستان در دستور کار قرارگیرد.
دهدشتی در زمینه پرداخت وام های مسکن به مددجویان بهزیستی گفت: وام هایی در گذشته به این افراد پرداخت شده که در زمان حاضر برای پرداخت قسط های آن با مشکل روبرو هستند.
فرماندار تنگستان در مورد اعتبار نماهای سنتی روستاها، بیان کرد: براساس برنامه ریزی ها وام هایی در این زمینه پرداخت می شود که انتظار است معاونت نوسازی مسکن روستایی کشور، نگاه ویژه ای به این مهم داشته باشد.
وی تاکید کرد: نگاه مدیریتی استان رسیدن به توسعه متوازن در تمامی بخش های روستایی و شهری است.
دهدشتی با اشاره سرشماری عمومی نفوس و مسکن گفت: در شهرستان تنگستان، بیش از 90 درصد جمعیت به روش اینترنتی ثبت نام کرده اند که این مهم بیانگر اراده دهیاران و مشارکت عمومی مردم شهرستان است.