به گزارش  تابناک تهران ، ۲ سال از روی کار آمدن مدیریت شهری پایتخت در دوره پنجم با عنوان فهرست امید می گذرد و در حالی وارد سومین سال فعالیت خود می شود که کارنامه این مدیریت به زعم اعضای شورا قابل دفاع و نمره قبولی را گرفته است.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۹ اردیبهشت سال ۹۶ برگزار شد و تیم ۲۱ نفره امید که با سرلیستی محسن هاشمی وارد کارزار انتخابات شده بود توانست با رای قابل توجهی سکان مدیریت شهری پایتخت را برای چهار سال به دست گیرد.
حضور میلیونی شهروندان ساکن پایتخت در این انتخابات موجب شد انتظارات از شورا نیز به حد قابل توجهی افزایش یابد اما سوال اصلی پس از گذشت نیمی از عمر این دوره شورای شهر این است که این نهاد تا چه میزان توانسته انتظارات شهروندان را برآورده کند؟
سید ابراهیم امینی نایب رییس شورای شهر تهران که در شهریورماه جاری از بخش های مختلف خبرگزاری جمهوری اسلامی( ایرنا) بازدید داشت در گفت و گویی به تشریح عملکرد شورا از ابعاد مختلف پرداخت.
وی عضو هیات رییسه حزب اعتماد ملی، استاد دانشگاه، حقوقدان، وکیل و سیاستمدار است که سابقه نمایندگی مردم ممسنی استان فارس در مجلس ششم و عضویت در هیات رییسه این مجلس را نیز در کارنامه دارد.
امینی در انتخابات پنجمین دوره شورای شهر تهران توانست با کسب یک میلیون و ۲۶۵ هزار و ۸۶۸ رأی به شورا راه یابد که در ادامه، متن گفت و گوی وی می آید:
ساختار شوراها معیوب است