فرشید پورحاجت افزود: رکود حاکم بر این بازار بیشتر مربوط به این می شود که برای خرید و فروش در بازار مزبور چه برنامه ریزی هایی انجام شده است.
وی همچنین اظهارداشت: شرایط حاکم بر بازار مسکن یک شرایط حادی است بواسطه اینکه در حال حاضر قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته که این مسئله باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن گفت: بخش تولید مسکن همانند دیگر هموطنان به ثبات اقتصادی و قیمت ها بسیارعلاقه مند است.
وی افزود: مردم کشور دوست دارند در یک شرایط پایدار و ثبات اقتصادی برای خرید مسکن برنامه ریزی کنند و در برابر انتظار تولید کنندگان واحدهای مسکونی و سازندگان ساختمان اینکه ثبات اقتصادی در حوزه کسب و کار ها ایجاد تا بتوانند برای تولید مسکن برنامه ریزی داشته باشند.
پورحاجت تصریح کرد: نکته بسیار اهمیت در این میان اینکه باید در خصوص «باید و نبایدهای امروز بازار مسکن » بیش از گذشته پرداخته شود.
وی به رادیو اقتصاد گفت: بطورکلی وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی بخش مسکن باید در سیاست ورزی و هدایت بخش تولید نقش آفرینی کند.
دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن افزود: بخش خصوصی رسالت اجتماعی که برگردن دارد همواره این مهم را دنبال می کند.
وی اظهارداشت: این بخش فعالیت اقتصادی را به عنوان یک بنگاه اقتصادی همیشه مدنظر داشته اما چیزی که بیش از همه مشهود است و بالاخص در دوران پس از سال های 90 در کشور تشدید شده مربوط به ریل گذاری برای تولید مسکن و قوانین مزاحمی که در این صنعت لحاظ و به چرخه تولید مسکن خلل جدی واردکرده است.
پورحاجت ضمن اشاره به اینکه ابزارهای مالی مثل قانون پیش فروش ساختمان قطع شده است، گفت: پیش فروش ساختمان یک ابزار بسیار مهم برای مردم بود برای اینکه بتوانند به راحتی بصورت بلندمدت مسکن پیش خرید کنند.
وی در ادامه افزود: اعتقاد بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران حوزه مسکن اینکه قانون مزبورباید مورد بازنگری و زیر تیغ اصلاح قرارگیرد متاسفانه به رغم تمامی تلاش ها و پیگیری ها در این زمینه تاکنون نتیجه ای در بر نداشته است.
برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت 19 به مدت 55 دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی، سید وحید موسوی، حمید رضا کجوری، مهدی شیار و مطهره مهرابی» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف ام ردیف 98 مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.