حالا سرمایه گذاران در بازار ارز باور کردند که باید زیان چند ردصدی را، تا همین حالا، اواخر تیرماه تحل کنند، ریزش قیمت ها از پس تداوم چند روزه در بازار ارز، به بازار خودرو سریت کر تا متقاضیان مسکن چشم انتظار تحول در این بازار باشند، بازار سرمایه ای ترین کالا در ایران. 
مسکن را می توان عصاره یک عمر فعالیت اقتصادی خانوار دانست، کالایی که بخش مهمی از درآمد خانوار را می بلعد و در اغلب موارد اجاره یک واحد مسکونی هزینه ای بیش از متوسط حقوق دریافتی روی دست مستاجران، حداقل در تهران به جا می گذارد.
اکنون که قیمت هر دلار آمریکا به ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده و حتی انتظار برخی از فعالان بر تداوم کاهش قیمت است، این بازار دیگر بازدهی گذشته خود را نخواهد داشت. آیا این مهادله در بازار مسکن و خودرو نیز قابل حل است؟ نه فقط ارز، که مسکن و خودرو، همگی انفجاری قیمتی را در سال ۱۳۹۷ تجربه کرده اند، این بدان معناست که حالا فواره از پس رسیدن به اوج سرنگون شده است.
بررسی ها نشان می دهد قیمت مسکن در فاصله زمانی خرداد ۹۷ تا خرداد ۹۸ افزایش ۱۰۷ درصدی را در تهران تجربه کرده است اما این همه ماجرای حوزه مسکن نیست، آن طور که نایب رییس اتحادیه املاک تهران می گوید: «مسکن بزرگترین رکود ۲۰ سال اخیر خود را از سر می گذارند، به گونه ای که اکنون معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۷۰ درصدی داشته است.