به گزارش رادیو سهام به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با بیان اینکه در چند ماه گذشته میزان معاملات مسکن کاهش ۶۰ درصدی داشته است گفت: با کاهش تعداد معاملات خرید مسکن، میزان تقاضا برای اجاره نشینی افزایش یافته که در برخی از مناطق کشور، افزایش اجاره بها را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به اینکه  آمار‌ها نشان می‌دهد که در برخی از مناطق میزان نرخ‌های اجاره بها متفاوت است به طوری که در برخی از مناطق ۱۲ تا ۱۵ درصد، و در برخی از مناطق ۸ درصد میزان نرخ‌های اجاره کاهش یا افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با بیان اینکه در بازه‌های زمانی سال‌های ۶۸تا ۸۶، ۹۲ تا ۹۷ رشدجهشی قیمت مسکن وجود داشت گفت: با افزایش جهشی قیمت مسکن میزان مهاجرت به مناطق پایین‌تر و یا حتی خارج از شهر‌ها افزایش یافت که البته این مهاجرت ممکن است در برخی از مواقع به علت کهولت سن و یا مشکلاتی همچون بیماری‌ باشد.

قلی خسروی با تاکید بر اینکه برای ساماندهی بازار اجاره اقدامات تشویقی دولت باید اجرا شود، گفت: با معرفی صاحبخانه‌های خوب و معافیت‌های مالیاتی برای آن‌ها می‌توانیم فرهنگ درست اجاره نشینی را ترویج دهیم.