به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از ثبت اسناد و املاک استان کرمان، رضا طالبی زاده مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان دیروز یکشنبه، 9 تیر با اشاره به اینکه قدمت پرونده های ثبتی در استان کرمان به 70 سال قبل باز می گردد گفت: این پرونده ها در گذشته به طور سنتی نگهداری می شده است و اکثر این پرونده ها در معرض فساد و تخریب شدن بودند.
وی با بیان اینکه بایگانی های ما به بایگانی ریلی مجهز شده اند افزود: بهترین مکان را به بایگانی پرونده ها و اسناد تخصیص داده شده و به اعلان و اتفاء حریق مجهز شده اند.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به اینکه یکی از کارهای مهمی که در سه سال اخیر در استان کرمان انجام شده اسکن و آرشیو الکترونیکی پرونده ها بوده است بیان کرد: بیش از 30 میلیون برگ سند در استان کرمان وجود دارد که تا پایان سال 97 بیش از 22 میلیون از این اسناد اسکن و آرشیو الکترونیکی شده است.
وی با بیان اینکه با این اقدام جلوی جرائمی از قبیل جعل، سرقت و زمین خواری گرفته می شود افزود: اسکن و آرشیو الکترونیکی اسناد در چهار شهرستان دیگر استان هنوز باقیمانده که امیدواریم تا پایان امسال با تامین اعتبار کلیه اسناد ثبتی استان کرمان اسکن و آرشیو شود.
طالبی زاده با اشاره به اینکه با این اقدام دیگر نیازی نیست که ارباب رجوع به بایگانی مراجعه کند اظهارکرد: در ادارات ثبت منطقه 1 و 2 کرمان گردش فیزیکی پرونده به طور کلی حذف شده است.
وی با بیان اینکه تمامی نامه ها از مراجع قضایی به صورت الکترونیکی انجام بیان کرد: سال گذشته 405 هزار استعلام به صورت الکترونیکی توسط ادارات ثبت استان انجام شده است.