با این که تصور می شد با کساد شدن بازار خرید و فروش مسکن، آپارتمان ها وارد فاز اجاره شوند و نرخ ها بشکند، دفاتر املاک می گویند که هرچه به سمت تیرماه و نزدیک شدن به فصل جابه جایی پیش می رویم تب بازار اجاره بالا می رود و موجران قیمت ها را افزایش می دهند.
بر اساس گزارشات میدانی، معاملات، نشان می دهد گران ترین اجاره بهای پرداختی در شهرکرد مربوط به خیابان کاشانی برای منزلی دربستی با متراژ ۲۷۰ متر، ۱۰ میلیون تومان پول پیش و سه میلیون تومان اجاره بها و در منطقه منظریه که ارزان ترین نقطه شهر محسوب می شود، یک واحد مسکونی با متراژ ۱۲۰ متر، دو میلیون تومان پول پیش با اجاره بهای ۳۵۰ هزار تومان است. هرچند در بعضی موارد بر اساس موقعیت خانه، قراردادهای اجاره با نرخ های بالاتر منعقد می شود.
افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی اجاره بها در شهرکرد 
محمد رئیسی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرستان شهرکرد در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: اجاره بهای مسکن با توجه به افزایش نرخ تورم سالانه، افزایش می یابد که امسال اجاره بهای مسکن در شهرکرد ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش داشته است.
وی افزود: مالک برای ملک خود، اجاره ای را مشخص و با توجه به آن ملک اجاره داده می شود که مشاور املاک تا جایی که امکان داشته باشد قیمت اجاره بها را کاهش می دهد ولی در بسیاری از موارد مالک کاهش قیمت را نمی پذیرد.
رئیسی معتقد است که دلالان در اجاره بهای مسکن دخالتی ندارند و تنها دخالت دلال، در خرید و فروش مسکن است.