ایجاد اشتغال در حوزه ساختمان علاوه بر خانه دار شدن مردم    
شادمهر کاظم زاده در برنامه "گفت و گوی اقتصادی" رادیو گفت و گو، گفت: در آن زمان ارائه تسهیلات بالای ۵۰ هزار میلیارد تومان بود که این موجب شد از یک سمت اشتغال جامعه نزدیک به ۴۰ درصد در حوزه ساختمان شود و ضمن اینکه بخشی از مردم نیز صاحب خانه شدند.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ برنامه "گفت و گوی اقتصادی" با موضوع مسکن مهر و سرانجام آن و با حضور دکتر فریدون پیرلرن کارشناس ساختمان و شهرسازی و شادمهر کاظم زاده دبیر دوم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به روی آنتن رفت.
دکتر فریدون پیرلرن در ابتدا با اشاره به اینکه مسکن مهر در جهت حمایت دولت برای تامین مسکن اقشار کم درآمد در دولت قبل تعریف شده بود، گفت: مسکن مهر کاملا مطابق با سیاست ها و اهداف قانون اساسی بوده است. بعد از انقلاب اسلامی سیاست های مختلفی جهت تامین اقشار کم درآمد جامعه اعمال شده است که آخرین آن تامین مسکن مهر بوده است.
وی افزود: تمام کسانی که وارد این طرح شدند چه خصوصی و چه دولتی، همه با نیت پاک خانه دار کردن اقشار ضعیف جامعه وارد شدند و انصافا خیلی از افرادی که خانه نداشتند و سال ها در انتظار خانه دار شدن بودند، خانه دار شدند.
وی درباره جزئیات طرح مسکن مهر نیز توضیح داد و بیان داشت: طرح مهر بیش از دو میلیون و 200 هزار واحد مسکن بوده که هم به صورت پروژه های دولتی و هم به صورت خود مالکی بوده است. در حال حاضر نزدیک به یک میلیون و 900 هزار واحد این پروژه ها به اتمام رسیده است، بنابراین وقتی می گوییم این طرح نا موفق بوده حرف اشتباهی است. وقتی اعداد و ارقام داریم، باید بر این اساس صحبت کنیم.
کارشناس ساختمان و شهرسازی در عین حال بیان داشت: تعدادی از پروژه ها به مشکل برخوردند به خصوص پروژه هایی که برای آنها متقاضی نداریم که عدد کمی است. اگر به کارنامه استان تهران نگاه کنید، به این نتیجه می رسید موفقیت در تهران و شهرهای اطراف آن، به اندازه دیگر شهرها نبوده است اما در شهرهای دیگر وضعیت خیلی مناسب تر بوده است. در 12 استان کشور یک واحد تحویل نشده هم نیست. اینکه در بعضی از استان ها تعداد مسکن های مهر بیشتر از متقاضی بوده اند، به دلیل جانمایی نامناسب بوده است.
در ادامه شادمهر کاظم زاده با رد این ادعا که طرح مسکن مهر شکست خورده است، اظهار داشت: با اجرای این طرح خیلی از مردم مسکن دار شدند اما به هر حال ایرادات زیادی هم به طرح و نحوه اجرای آن وارد است.
وی افزود: در آن زمان ارائه تسهیلات بالای 50 هزار میلیارد تومان بود که این موجب شد از یک سمت اشتغال جامعه نزدیک به 40 درصد در حوزه ساختمان شود و ضمن اینکه بخشی از مردم نیز صاحب خانه شدند. با توجه به اینکه رقم ذکر شده، رقم بالایی بود و می شد در حوزه های مختلف این رقم سرشکن شود.
دبیر دوم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره مشکلاتی که مسکن مهر دارد گفت: با توجه به حجم گسترده خانه که ساخته شد، متاسفانه در برخی از آنها تاسیسات زیربنایی و روبنایی دیده نشد. هم اینک نیز نزدیک به ده هزار میلیارد تومان نیاز است تا بخش های زیربنایی و روبنایی مسکن مهر تکمیل شود.
وی با اشاره به اینکه هیچ گاه نباید کلیات مسکن مهر را رد کرد، اشاره داشت: با این وجود مسکن مهر بیش از ظرفیت و توان کشور بود. در واقع باید به آرامی و با برنامه ریزی بیشتر این طرح انجام می شد.