به گزارش اکوفارس، بر اساس موضوع تفاهم نامه میان سازمان امور مالیاتی کشور و شهرداری تهران که 31 تیر امسال میان دو طرف امضا شد، تبادل اطلاعات مورد نیاز «سازمان امور مالیاتی» و «شهرداری تهران» از طریق اتصالات الکترونیکی بین مراکز، شبکه ها و سامانه های رایانه ای بین دو طرف و یا ضبط و ارسال اطلاعات مورد نیاز «سازمان امور مالیاتی» از طریق بستر تبادل اطلاعات (GSB) بر روی وسایل و محیط های الکترونیکی تسهیل خواهد شد.
بستر ملی تبادل اطلاعات بخشی از خدماتی که است در درگاه ملی خدمات هوشمند ارایه می شود. در قانون برنامه پنجم توسعه ایجاد شبکه ملی اطلاعات با هدف توسعه خدمات دولت الکترونیک همراه بوده که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات متولی معرفی و سازمان فناوری اطلاعات ایران از طرف وزارت به عنوان مجری این پروژه در نظر گرفته شده است.
آنطور که در این درگاه توضیح داده شده، یکپارچه سازی اطلاعات و خدمات در راستای تحقق دولت الکترونیک نیازمند وجود بستری برای تبادل و به اشتراک گذاری داده ها، اطلاعات و خدمات است. این عمل در لایه های مختلف و در فرایندهای کاری ارائه خدمات صورت می گیرد. پیاده سازی دولت الکترونیک نیازمند آن است که تمامی سازمان های دولتی برای ارائه خدمات خود داده ها را در دسترس سایرین قرار دهند و با استفاده از فناوری اطلاعات، تسهیل در کسب و کار و ارائه هر چه سریع تر خدمت را فراهم آورند که این مهم تنها از طریق اتصال به بستر نرم افزاری مرکز ملی تبادل اطلاعات (GSB) دست می آید. تا به امروز 159 دستگاه و نهاد در کشور به این مرکز متصل شده اند.