به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، فریدون همتی در جلسه شورای مسکن که در سالن جلسات استاندار قزوین برگزار شد، گفت: با فعالیت درست و با برنامه در بخش مسکن می‌توان کمک شایانی به بحث اقتصاد و ایجاد اشتغال در سطح جامعه نمود.
همتی با اشاره به نبود آمار دقیق از وضعیت و آمار مسکن استان افزود: یکی از راه‌های دست‌یابی به آمار دقیق و صحیح از وضعیت بازار مسکن استان استفاده از کارشناسان این حوزه و تشکیل اتاق فکر است که لازمه این امر همراهی بخش دولتی و خصوصی است.
استاندار قزوین بیان کرد: با توجه به آمارهای موجود در بخش مسکن استان نشان می‌دهد که ۴ هزار واحد مسکن خالی در استان قزوین داریم که از این میزان ۸۰۰ واحد متعلق به مسکن مهر است که این نشان‌دهنده این موضوع است که در گذشته در حوزه مسکن کار کارشناسی صورت نگرفته است.
همتی با اشاره به عدم تکمیل مسکن مهر محرومان گفت: در سال گذشته قرار بود برای یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکن محرومان توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) اقدام شود که فقط ۴۰۰ واحد تکمیل شده که این موضوع راضی‌کننده نیست.
استاندار اظهار کرد: نباید فرصت را از دست بدهیم و از مسئول کمیته امداد انتظار داریم به‌سرعت برای تکمیل ۸۰۰ واحد باقیمانده اقدام کند.
وی بیان کرد: برای حل مشکلات حقوقی مسکن مهر هم با کمک دادگستری درخواست می‌کنیم یک شعبه ویژه برای رسیدگی سریع‌تر پیش‌بینی شود تا در این زمینه نیز مشکلات را حل کنیم.