عباس آخوندی همواره دوران پر حاشیه ای را سپری کرده است. از موضع گیری هایش در خصوص اقتصاد مارکسیستی ایران تا مسکن مهری که آن را شلخته و مزخرف خواند. به کار بردن همین عبارت سبب شد تا یکی از بندهای دلایل استیضاح او شلخته خواندن مسکن مهر باشد. طرحی که البته حدود 11 هزار میلیارد تومان خرج برداشت و در نهایت نیمه کاره به دولت یازدهم به ارث رسید. وزیر راه و شهرسازی اما روز گذشته به از پروژه‌های مسکن مهر پردیس، از فازهای 5 و 9 قدیم و 11 آن شهر بازدید کرد. مسکن مهر پردیس اما حاشیه های زیادی را نیز به همراه داشت و متقاضیان چند بار با تجمع در مقابل مجلس به عدم اجرای تعهدات اعتراض کردند. پردیس اما تنها مشکل مسکن مهر نیست. چند روز پیش آخوندی مسکن مهر غم بزرگی دانسته بود که آن را از مردم پنهان می کند تا مردم راحت زندگی کنند.نبی‌الله قدیری نماینده متقاضیان مسکن مهر پیش از این به «ابتکار» با اشاره امکانات مسکن مهر در برخی از شهرها گفت: هر واحد تحویل شده همه امکانات اولیه سکونتی مانند آب برق و گاز را دارد و تنها در امکانات روبنایی مانند سوپر مارکت ها و امکانت فضای سبز و ... مشکل دارند که به مرور زمان این مشکل نیز بر طرف خواهد شد. این در حالی است که آخوندی در بازدید از مسکن مهر پردیس گفته بود: وسعت جمعیت پذیری پردیس دو برابر کاشان و بسیاری از شهرهای بزرگ است و از این رو انجام کارهای زیربنایی در اینگونه شهرها سخت و دشوار است.
** چند کاندیدایی خوب یا بد؟
هر چند بر خلاف دوره‌های اخیر انتخابات ریاست جمهوری، در حالی که تنها کمتر از 4 ماه تا روز انتخابات باقی است، فضای کشور انتخاباتی نشده و کاندیداهای قطعی جریان‌های سیاسی معلوم نیستند، اما تحلیل‌ها برای رسیدن به کاندیدای مطلوب در احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی وجود دارد. دیروز اخباری غیررسمی از قطعی شدن کاندیداتوری حسن روحانی، رییس‌جمهوری دولت یازدهم در انتخابات آتی مطرح شد. تعدادی از کارشناسان سیاسی با اشاره به درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی که مخالفان دولت از آن به عنوان عاملی برای بهم‌ریختگی اصلاح‌طلبان یاد کرده‌اند معتقدند این اتفاق نه تنها موجب شکست این جناح که بر روی کاندیداتوری روحانی به اجماع رسیده‌اند و هیچ‌گاه هم از این تصمیم خود برنگشته‌اند، نمی‌شود بلکه روح بلند معتدل وی موفقیت اصلاح‌طلبان را در انتخابات آتی تضمین خواهد کرد. ابراهیم نکو کارشناس امور سیاسی در انتقاد به اظهارنظر برخی مبنی ‌بر تاثیر تعدد کاندیداهای اصولگرا بر کاهش میزان موفقیت روحانی در انتخابات آتی به «ابتکار» گفت: آقای روحانی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است و در 4 سال گذشته تقریبا به تمامی گروه‌ها و جناح‌های سیاسی احترام گذاشته و پیوسته سعی کرده است که در برنامه‌های خود راهی میانی منطبق بر اعتدال را در پیش بگیرد. جلال جلالی‌زاده کارشناس امور سیاسی اظهارنظر برخی در خصوص اینکه تعدد کاندیدا در بین اصولگرایان احتمال شکستن آرای روحانی را افزایش می‌دهد به «ابتکار» گفت: بنده فکر می‌کنم پیروزی ای که آقای روحانی پیش از این در انتخابات سال 92 به دست آوردند در مقابل چندین کاندیدای اصولگرا حاصل شد که با استقبال اندکی از سوی مردم مواجه شده بودند. وی افزود: هم‌اکنون نیز این تجربه تکرارشدنی است بنابراین اگر آقای روحانی به عنوان کاندیدای اصلاح‌طلب مطرح شود به طور قطع کاندیدای دیگری در کنار وی قرار نگرفته و رای اصلاح‌طلبان بر روی وی متمرکز خواهد شد.
**فرار به جلو
18 روز پس از آتش سوزی و ریزش دومین ساختمان قدیمی پایتخت، شهردار تهران در جلسه علنی شورای شهر حاضر شد تا گزارشی از این حادثه ارائه دهد. او که 5 روز پیش از این نیز در مجلس شورای اسلامی حاضر شده و با ارائه گزارش نتوانسته بود نمایندگان را راضی کند دیروز نیز در شورای شهر نتوانست رضایت اعضای این شورا را به دست آورد. این گزارش که بار دیگر بدون عذرخواهی قالیباف ارائه شد بیش از آنکه گزارش عملکرد مدیریت شهری در حادثه پلاسکو باشد فرار رو به جلو بود. شهردار در این گزارش پای سازمان های دولت را به وسط گود کشید و گفت همه در حادثه پلاسکو مقصرند و باید پاسخگو باشند.جلسه سیصدوبیست‌وششم علنی شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه 17 بهمن ماه با محوریت حادثه پلاسکو برگزار شد در این جلسه شهردار تهران حاضر شد تا گزارش عملکرد مدیریت شهری درباره حادثه پلاسکو را ارائه کند. او در این گزارش بیش از آنکه به عملکرد شهرداری در حادثه پلاسکو بپردازد به قوانین مربوط به وظایف دستگاه های مختلف پرداخت. شهردار در این جلسه با بیان اینکه همه ما مسئولیت داریم، گفت: قانون برای هر دستگاهی مسئولیتی مشخص کرده که باید در خصوص آن فعالیت کرده و پاسخگو باشد.همه ما مسئولیت اجتماعی و انسانی هم داریم و در مقابل هر حادثه‌ای که برای همنوع ما در هر کجا اتفاق می‌افتد، مسئولیت داریم و باید دقت کنیم که این دو مسئولیت نافی هم نیستند.
**جنجال های یک فیلم نه چندان اهلی
سرانجام در پایان روز هفتم جشنواره نوبت به نمایش فیلم «قاتل اهلی» مسعود کیمیایی رسید. نشست خبری این آخرین ساخته کیمیایی طبق انتظار با حواشی و جنجال‌های زیادی همراه بود. حاشیه‌هایی که بیش از هر چیز نشان از اوضاع نابسامان سینمای ایران دارد. در این گزارش به حاشیه های فیلم قاتل اهلی پرداخته شده است.اویل مهرماه امسال بود که خبرهایی از اختلاف میان کارگردان و تهیه‌کننده «قاتل اهلی» به گوش رسید. حتی شنیده‌ها از شکایت مسعود کیمیایی از منصور لشگری قوچانی به خانه سینما و وزارت ارشاد حکایت می‌کرد. تا اینکه دوم دی‌ماه مسعود کیمیایی در گفت‌وگو با اعتماد به صورت رسمی درباره فیلم جدیدش و اختلافات پیش آمده اظهار نظر کرد. کیمیایی درباره آغاز اختلاف‌هایش با تهیه‌کننده گفت :«یک روز رفتیم سر صحنه و طبق روال قرار بود سکانس باقی‌مانده را فیلم‌برداری کنیم که به ما گفتند تهیه‌کننده اثاث را تحویل داده است. آن روز قرار بود یک سکانس خیلی مهم را فیلم‌برداری کنیم؛ تهیه‌کننده خودش با آقای دهقان، تدوینگر فیلم که بسیار تدوینگر خوبی است و من بسیار دوستش دارم، صحبت کرده بود و گفته بود فیلم تمام شده است. درصورتی‌که از نظر من فیلم تمام نشده است؛ این فیلم من نیست.» به این ترتیب کیمیایی خود شروع حواشی و جریانات فیلم را کلید زد و خود را واردی بازی‌ای کرد که نه به نفع فیلم بود و نه به نفع سازنده‌اش. بازی‌ای که تهیه‌کننده فیلم نشان داد به قواعد آن آشناتر است. اما پس از چندی خبر رسید که اختلافات حل شده و توافقی بین تهیه کننده و کارگردان اثر صورت گرفته است. البته چند روز بعد با انتشار نامه کیمیایی به دبیر جشنواره مشخص شد که تهیه‌کننده به توافقات صورت گرفته عمل نکرده است.