به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ملارد ، به همت معاونت فنی عمرانی فرمانداری شهرستان ملارد و با دعوت از معاون مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران ، برخی مشکلات ، نواقص و درخواست ها در طرح های هادی روستائی در جلسه ای با حضور بخشداران ، نماینده دهیاران ، روسای شورای بخش مرکزی و صفادشت و کارشناسان این معاونت مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت .
در ابتدای این جلسه امیر یقین لو معاون فنی عمرانی فرمانداری شهرستان ملارد توضیحاتی در خصوص وضعیت روستاهای این شهرستان از نظر جمعیت ، طرح هادی ، نرخ رشد و مهاجرت و همچنین میزان برخورداری از اماکن و فضاهای مورد نیاز ارائه نمود .
وی در ادامه به برخی درخواست ها و مطالبات مردم و شوراها در طرح های هادی از جمله  چگونگی تغییر کاربری ها ، درخواست الحاق  و تامین سرانه های لازم ورزشی ، فرهنگی و خدماتی اشاره کرد و از حاضرین خواست  بمنظور کسب نتیجه لازم ، هرکدام به صورت موردی درخواست های خود را بیان نمایند .
بر همین اساس بخشدار صفادشت ، بخشدار مرکزی ، نماینده دهیاران و رئیس شورای بخش صفادشت به ذکر و تشریح تعدادی از ایرادات و درخواست های خود در اصلاح و بازنگری طرح های هادی پرداختند . در اختیار قرار دادن  اراضی تملک شده از بابت توافقات حاصله به دهیاران همانند آنچه در شهرها انجام میگیرد ، توجه به نظرات دهیاران و شوراها در چگونگی تهیه و توسعه این طرح ها ، تسهیل در امور اداری برای واگذاری اسناد مالکیت ، استفاده از مشاوران و پیمانکاران بومی و در نظر گرفتن شرایط ویژه هر روستا  و کاربری های عمومی مورد نیاز آن در بازنگری و اصلاح طرح هادی آن روستا ، مهم ترین این پیشنهادات و درخواست ها بود . توجه به واقعیت های موجود در روستاها از نظر اقلیمی ، مطالبه مردمی و رشد جمعیت از دیگر مواردی بود که بر آن تاکید شد . به گفته یقین لو چنانچه برای این دست مشکلات و بعضی ناهماهنگی های بین دستگاهی چاره ای اندیشیده نشود ، تقسیم غیرقانونی اراضی  و ساخت و ساز غیر مجاز رواج یافته و مشکلات متعدد ثانویه بهمراه خواهد داشت .
در ادامه این جلسه خوئینی معاون مدیرکل بنیاد مسکن انثلاب اسلامی استان تهران در سخنانی به تقسیم وظایف ، شرح وظایف و حدود اختیارات هر کدام از دستگاههای دولتی به عنوان قسمتی از زنجیره اجرای قانون اشاره کرد و گفت همه متفق القول برای خدمت رسانی مطلوب به مردم هستیم و بنیاد مسکن هم بخشی از این زنجیره است که امورات مربوط به روستاها را پیگیری و انجام می دهد . وی توسعه و آبادانی روستاها را متذکر و خاطر نشان کرد طرح هادی روستائی تعاریف و الزامات خواص خود را دارد که باید بر اساس قانون و دستورالعمل ها رعایت و اجرا شود . وی آمار اعلام شده از سوی مرکز ملی آمار را مرجع قانونی برای تعیین جمعیت هر منطقه و روستا دانست و گفت در برنامه ریزی ها  به آن استناد می گردد  نه مرجع دیگری .
وی در ادامه شرایط و دستورالعمل های مربوط به تهیه و بازنگری طرح های هادی من جمله الحاق بافت ، تغییر کاربری و تعریف سرانه ها را بیان نمود و دارای سند مالکیت بودن و نظر موافق جهاد کشاورزی را از اولین اولویت ها برای الحاق یک قطعه زمین به طرح هادی روستائی عنوان کرد . خوئینی ها از حاضرین خواست تا هر کدام از خواسته ها و نقطه نظرات خود را بهمراه اسناد و دلایل ، به این بنیاد منعکس نمایند تا پس از بازدید و جلسه مشورتی نسبت به حل و فصل آنها اقدام گردد.   وی در ادامه آمار میزان واگذاری اسناد مالکیت و اجرای طرح هادی در سطح استان تهران و شهرستان ملارد ارائه داد و گفت برای 23 درصد از اراضی روستاهای این شهرستان سند مالکیت صادر شده و از نظر اجرای طرح هادی در روستا ، شهرستان ملارد از میانگین سایر شهرستان های استان تهران بالاتر بوده و رتبه قابل قبولی دارد .