سه سال از تلاش دولت برای رونق بخشیدن به بازار مسکن می گذرد و پروژه ای که در دولت قبل افتخار بسیاری را از آن خود کرده بود، در دولت یازدهم مایه مصیبت دولت شده است. در تهران و حومه به یک نوع و در شهرستان به صورت متفاوت تری اسباب نگرانی را برای مردم ایجاد کرده است.تحریریه پارسینه: مشکلات مسکن مهر تنها مربوط به یک شهر و استان نیست بلکه معضلی سراسری است که کل کشو را فرا گرفته است.  در این میان دیده می‌شود که تعاونی‌های مسکن نیز  سوءاستفاده می‌کنند و به بهانه اینکه قیمت مسکن بالا رفته، از تکمیل واحدها و تحویل آنها به متقاضیان خودداری می‌کنند.  
تعاونی‌های مسکن را دریابید!
 مسکن مهری  که قرار بود برای عده ای سرپناه باشد حالا بلای جانشان شده است.  طرح مسکن مهر که زمان دولت قبل، متری ۳۰۰ هزار تومان ارزش داشت، در حال حاضر متری ۴۰۰ هزار تومان قیمت دارد و به عقیده پیمانکاران و تعاونی‌ها، مالک باید مابه التفاوت را پرداخت کند. این موضوعی است که سر زبان تعاونی های مسکن افتاده و از این طریق سود خوبی به جیب می زنند تا مبادا متضرر نشوند!
با توجه به اینکه متقاضیان مسکن مهر که اکنون اندر خم یک کوچه اند مبلغ اصلی  و  را نیز به سختی فراهم کرده‌اند و دیگر توان پرداخت مبلغ اضافی را ندارند. بسیاری از متقاضیان مسکن مهر که مبلغ قبلی را به صورت کامل پرداخت کردند  حالا نه سندی به نامشان زده شده و نه خانه‌شان تکمیل است.  ضمن اینکه این مشکل تعاونی‌ها باید با دقت نظر استانداری و  دیگر نهادهای مسئول حل شود اما متاسفانه در حال حاضر  دود بی دقتی مسئولان به چشم مردمی می رود که اکثر آنها ساکن طبقه وسط جامعه هستند.  
شرکت عمران شهرهای جدید پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکونی پردیس را به دولت ارائه داد اما روز گذشته وزیر راه و شهرسازی پاسخ منفی به این درخواست داد و در صحبت های خود گفت: برگزاری جلسات برای حل مشکل مسکن مهر پردیس به معنای افزایش سقف تسهیلات پرداختی به متقاضیان مسکن مهر این شهر نیست.
دولت برای خروج از رکود بازار مسکن پرداخت تسهیلات سوی بانک مسکن را آغاز کرد و از آنجا که نرخ تسهیلات بالا و مدت بازپرداخت اقساط کم است برای خانه دار شدن اقشار متوسط و ضعیف جامعه چندان کارساز نیست.
حجم بالایی از پروژه‌های نیمه تمام طرح مسکن مهر باقی که از دولت قبل در اکثر شهرهای ایران خصوصا کلان‌شهرها باقی مانده بود تکمیل شد اما بخشی از آن هنوز بر روی دوش دولت جاخوش کرده است. به گفته مسئولان بخش زیادی از کارهای نیمه تمام در حوزه طرح مسکن مهر در سه سال اخیر کار انجام شد.
ضمن اینکه هنوز بخش عظیمی از پروژه ها در پرند، پردیس و سایر بخش های ایران نیمه کاره رها شده است. البته در برخی شهرستان ها عدم کیفیت ساخت و ساز مسکن مهر گلایه های بسیاری را در برداشته که چندان رسانه ای نشده است.
البته در حومه تهران نیز خانه هایی با عنوان مسکن مهر ساخته شده که وضعیت مناسبی ندارند. مسکن مهر آبشناسان رباط کریم، از این دست پروژه هاست که وضعیت سختی را برای ساکنانش ایجاد کرده است. این سکونتگاه ‌های اجباری در  که به اعتقاد صاحبانشان به صورت انباری تحویل‌ داده شده است.
اکنون ۱۰ درصد جامعه ایرانی مسکن شخصی ندارند و دو میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار نیز فاقد مسکن هستند؛ از سوی دیگر سالانه بطور متوسط ۸۵۰ هزار ازدواج در کشور انجام می شود که زوج‌های جدید نیاز به مسکن دارند. با توجه به اینکه تامین مسکن زوج‌های جوان یکی از اهداف مهم وزارت راه و شهرسازی به شمار می‌آید اما این هدف هنوز به سرانجامی نرسیده و قفل رکود در بازار مسکن را باز نکرده است.
در پردیس چه می‌گذرد ؟
مدت زیادی است که پیمانکاران مسکن مهر پردیس به دلیل نبود اعتبار دست از ساخت و ساز کشیده اند و متقاضیانی که پول واحدهای خود را پرداخت کرده اند منتظر نتایج رایزنی‌هایی در خصوص قیمت و زمان تحویل واحدها بودند اما ظاهرا نتیجه این رایزنی‌ها رضایتبخش نبوده و پیمانکاران و سازندگان مسکن مهر در جلسات خود با مسئولان و به خصوص غفوری مدیرعامل شهر جدید پردیس، به این نتیجه رسیدند که قیمت واحدهای مسکن مهر نسبت به اعلام قبلی و قراردادهای امضا شده با متقاضیان افزایش یابد. 
وضعیت مسکن مهر در پرند
پرند که پایتخت مسکن مهر محسوب می شود هنوز پروژه های بسیاری در آن نیمه کاره رها شده است و خبری از ادامه فعالیت ها نیست. متقاضیان مسکن مهر پرند خصوصا در پروژه‌های فاز ۴ و ۶  آنقدر اعتراض‌هایشان به جایی نرسیده که اکنون در سکوت به سر می‌برند. یکی از پروژه های نیمه کاره ای که در مسکن مهر پرند مورد اعتراضات بسیاری قرار گرفت مسکن شیده(شرکت تعاونی میکن هواپیمایی کشوری) بود. متقاضیان یا بهتر است بگوییم صاحبان خانه به اکثر سازمان ها نامه نوشتند اما هنوز این پروژه در اغما به سر‌می‌برد.
حالا بسیاری از ساکنان مسکن مهر  قبل از چشیدن طعم شیرین صاحب‌خانه شدن وقت‌شان  را در پی اعتراض در دادگاه‌ها برای شکایت از پیمانکار و تعاونی مسکن می‌گذرانند. و تنها کاری که دولت طی این مدت کرده است وعده های رنگینی است که تنها در حد چشیدن لحظه‌ای یک طعم خوب برای بی‌خانمان‌هایی است که این روزها به شدت به دنبال خانه هایی هستند که از مدت‌ها پیش پرداخت اقساط آن راآغاز کرده اند و هنوز خانه دار نشده اند.