علی حامی احمدی رییس اتحادیه بنگاه‌های مسکن رشت با اشاره به این‌که قیمت مسکن در محله‌های مختلف شهر فرق می کند و به طور مثال برخی از واحدهای مسکونی گلسار رشت متری5میلیون تومان فروخته می‌شود، گفت: در دیگر محلات نظیر لاکانی واحدهای مسکونی به طور میانگین متری 3میلیون و در محله‌های دیگر شهر تا 2میلیون تومان هر متر خرید و فروش می‌شود.

افزایش حداکثری 10درصدی در فروش برخی از واحدهای مسکونی

وی افزود:در سال‌های گذشته هرساله شاهد افزایش 20تا25درصدی قیمت خانه‌ها بودیم اما امسال به دلیل رکودی که وجود دارد می‌توان گفت، قیمت خرید و فروش برخی از خانه‌ها حداکثر ده درصد افزایش یافته است.

حامی احمدی رهن و اجاره خانه  در رشت را نیز راکد دانست و ادامه داد: کاهش آمار ازدواج و بیکاری از جمله دلایل رکود اجاره خانه در رشت است.

وی خاطرنشان کرد: حتی اگر دولت خانه‌های ارزان قیمت در اختیار مردم بگذارد، باید مردم درآمد داشته باشند تا بتوانند اقساط خانه را بپردازند.

کاهش 5 درصدی معاملات خرید و فروش خانه در رشت

علی‌نیا معاون امور مسکن اداره کل راه و شهرسازی گیلان نیز به خبرنگار ایسنا گفت: امسال ساخت و خرید مسکن هم‌چنان راکد مانده است.

وی افزود: میزان معاملات خرید و فروش مسکن در گیلان در 3سال اخیر  5درصد کاهش یافته است.

علی‌نیا با بیان این‌که طبق روند تورم معمولات قیمت مسکن در گیلان رشد20 درصدی دارد، خاطرنشان کرد: این افزایش قیمت امسال اتفاق نیفتاده است.

وی در خصوص افزایش قیمت واحدهای مسکن مهر رشت تصریح کرد: واضح است کسانی که امسال برای خرید واحدها اقدام می‌کنند قیمت بالاتری نسبت به کسانی که از سال‌های پیش ثبت نام کرده‌اند و آورده نیز داشته‌اند، باید بپردازند.

قیمت واحدهای مسکن مهر افزایش نیافته است

معاون امور مسکن اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت: به هر حال قیمت واحدهای مسکن مهر افزایش نیافته است و در واقع دیگر واحدی هم خالی نیست که به متقاضیان جدید داده شود.