حسام عقبایی ،عضو اتحادیه املاک کشور و کارشناس مسکن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»،  با اشاره به وضعیت قیمت مسکن گفت بررسی فایل های عرضه شده در آگهی های ملکی و همچنین موتورهای جستجو نشان می دهد که قیمت این فایل های ریز متراژ و نقلی که پیش از این رکورد دار افزایش قیمت بود با ثبات نسبی روبرو شده است.

 وی معتقد است: که پس از کاهش شدید سرعت رشد قیمت مسکن که در طی ماه های گذشته همواره با افزایش ۴ تا ۸ درصدی روبرو بود، در ماه گذشته فقط یک نیم درصد نسبت به آذر ماه افزایش نشان داد.

عقبایی همچنین تأکید کرد:بررسی و روند رشد قیمت مسکن نشان می دهد که ثبات به  بازار معاملات مسکن بازگشت و قیمت‌های مناسب‌تری برای آپارتمان های نقلی بریزم متراژ پیشنهاد شده است .

این کارشناس بازار مسکن تصریح کرد: هرچند واحدهای با سنوات بالاتر به علت کمبود عرضه واحدهای نوساز تواتر و فراوانی بیشتری دارند، اما همین عامل را نیز باید در ثبات بازار مسکن به عنوان یک رویکرد در نظر گرفت .

عضو اتحادیه املاک همچنین در پاسخ به این سوال که آیا با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز امکان افزایش قیمت مسکن وجود دارد ؟،خاطر نشان کرد :عموماً افزایش قیمت مسکن در  فصل جابه‌جایی رخ می دهد و در ماه‌های پایانی سال از جهش قیمتی وجود ندارد ؛از سوی دیگر ر روند افزایشی ماه های گذشته به گونه ای بوده است که از قدرت خرید مردم فراتر رفته و با کاهش معاملات در بازار مسکن و و عدم جذابیت بازار ،روند افزایشی منطقی به نظر نمی‌رسد.