به‌گزارش آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.com)، مصطفی قلی خسروی ­­با بیان اینکه­ ما در مقوله مسکن فقط نمی توانیم یک مولفه را در نظر بگیریم ­ افزود: ۱۷۴ شغل کلیدی وابسته به مسکن است که همراه با ایراداتی بوده ­­اما به جای حل این ایرادات، ۴ سال سرگرم منازل خالی شده ایم.

وی با اشاره به اینکه بورس، ارز، طلا و حامل انرژی بر روی قیمت مسکن اثر می گذارد، گفت: وقتی کسی می خواهد مسکن بسازد این مولفه ها بر ساخت مسکن تاثیر می گذارد.
قلی خسروی­ با اشاره به انبوه سازی صورت گرفته برای مسکن مهر اظهار داشت: انبوه سازی در مسکن مهر جو روانی را کنترل کرد و در شرایط کنونی نیز باید جراحی صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه معیار قیمت وقتی دلار و ارز باشد ما با بالا رفتن قیمت ارز شاهد افزایش قیمت مسکن خواهیم بود گفت: ما صنعتی جز ساخت و ساز در کشور نداریم و­ سازنده ها رقبتی به ساخت و ساز آنچنانی ندارد.
پدر املاک ایران با بیان اینکه دولت نمی تواند مجری خوبی باشد ولی می تواند ناظر خوبی باشد، اضافه کرد: در جنگ اقتصادی­ دولت باید­ به مردم تسهیلات بدهد و­ باید طرح مسکن اجتماعی و استیجاری آغاز شود .
وی گفت: ما هنوز ساختمان سازی سنتی داریم در حالی که باید به سمت صنعتی سازی رفته و صنعت اجاره را فعال کنیم و این جز اجرای طرح مسکن استیجاری امکان پذیر نیست.
به نوشته صدا و سیما، رئیس اتحادیه املاک با اشاره به اینکه صنف مشاوران املاک باید تقویت شود افزود: ۱۲۴ هزار مشاور املاک در کشور فعال هستند که ظرفیت بسیار بالایی دارند.­