ایرج رهبر در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به این جمله زمین های دولتی با موافقت رئیس جمهوری برای ساخت مسکن به انبوه سازان واگذار می شود، افزود: بدون شک با تحقق این مهم ساکنان بافت های فرسوده به خانه های ساخته شده منتقل خواهند شد.
وی اظهارداشت: پس از انتقال ساکنان بافت های فرسوده به خانه های ساخته شده در زمین های دولتی با طراحی بافت های فرسوده در مدت زمانی مناسب، منطقه شهری مدرن ساخته می شود.
نائب رئیس انجمن انبوه‌ سازان استان تهران همچنین گفت: تامین اعتبار طرح احیای بافت های فرسوده با سود شش درصدی از طریق صندوق توسعه ملی و محل های دیگر خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه مردم اطمینانی به اجرای این طرح ندارند، افزود: موافقت ساکنان بافت های فرسوده را به آسانی نمی توان برای سکونت موقت در مکانی دیگر جلب کرد.
رهبر با بیان اینکه برای تحقق این مهم باید ضمن حفظ مراکز سنتی برنامه ای مدون تهیه کرد، اظهارداشت: فراهم کردن انگیزه کافی برای سرمایه گذاران با انجام طراحی های مختص هر محله ضرورت دارد.
وی به رادیو اقتصاد یادآورشد: طرح احیا و بازسازی بافت های فرسوده از سال های دور همواره توسط تمامی کارشناسان مسکن مطرح بوده از اینرو ضرورت دارد این طرح هر چه سریعتر در کشور اجرایی شود.
برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت 19 به مدت 55 دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهم‌ترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف 98 مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.