به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  امروز نشست هم‌اندیشی بررسی و ارائه راهکارهای چالش بخش مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی‌، معاونان‌، نمایندگان مجلس، نخبگان و صاحب نظران برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این نشست عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی‌ با بیان اینکه بازار مسکن طی ماه‌های گذشته با التهاب بسیاری مواجه شده است، گفت: این التهاب نگرانی‌هایی را در حوزه‌های مختلف ایجاد کرده است به همین منظور از نمایندگان مجلس، معاونان‌ و انجمن‌های حرفه‌ای و صنفی دعوت کردیم تا درباره این موضوع حساس بحث و گفت و گو کنیم.

وی ادامه داد: تحولات اقتصادی در حوزه‌های مختلف در ماه‌های گذشته به شکل‌های مختلف در بازار مسکن خود را نشان داده است و از سوی دیگر حوزه ارز، سکه و همچنین مسائل سیاسی و بین‌المللی تأثیرات مختلفی را در این بازار بر جای گذاشته و انتظارات تورمی را ایجاد کرده است.

آخوندی تصریح کرد: کلیه این فرضیات ابزارهای ما را برای بهبود مسکن محدود کرده است بنابراین باید تصمیماتی را در این بخش اتخاذ کنیم تا بتوانیم بخشی از التهابات بازار مسکن را کاهش دهیم.

وی تأکید کرد: از دستگاه‌های ذی‌ربط‌ ،بخش‌های مالی ومرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی دعوت کردیم تا پیشنهادات اولیه را که معاونان‌ بخش مسکن تهیه کردند را بررسی و در ادامه آن را اجرایی کنیم.