به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن شکوری روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه پروژه سیماک در کردستان اظهار داشت: این سرعت و دقت در پاسخگویی بدلیل دسترسی همه دستگاه های اجرایی به محتویات و مکاتبات یک ملک در این سامانه است.
وی یکپارچگی و اشتراک گذاری اطلاعات ملکی را مهمترین هدف این پروژه اعلام کرد و افزود: شفاف سازی فرآیندهای اداری و حذف کاغذ بازی، ارائه خدمات فراگیر دولت الکترونیک در شهرها و روستاها و مهار معضل زمین خواری و تغییر غیرمجاز کاربری اراضی از جمله اهداف اجرای این سامانه است.
شکوری با بیان اینکه اجرای این پروژه، امکان نظارت و ارزیابی عملکرد دستگاه ها و استان ها را فراهم می کند، یادآور شد: این مهم به سالم سازی و ارتقا سلامت اداری در کشور می انجامد.
مجری پروژه اقتصاد مقاومتی سیماک، این سامانه را فرصتی استثنایی برای تحول اداری، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور دانست و تاکید کرد: اهمیت این پروژه ناشی از گستردگی و جایگاه مهم ملک در اقتصاد کشور و کسب و کار مردم است.
وی از پایان اجرای این پروژه در استان های مازندران، گیلان، البرز، فارس، اصفهان، خوزستان، کرمان، آذربایجان شرقی و ایلام خبر داد و گفت: اجرای این پروژه تا پایان امسال در تمام استان های کشور آغاز می شود.
عضو هیات مدیره شرکت ملی پست ایران هم بر تعامل دستگاه ها و ادارات در اجرای پروژه سیماک تاکید کرد و گفت: اجرای این پروژه ضمن ایجاد اشتغال، سرعت در خدمت رسانی به مردم را فراهم می کند.
علیرضا زرگوش افزود: مهمترین نیاز در اجرای این پروژه در اختیار گذاشتن اطلاعات دستگاه هاست تا اجرای آن هر چه سریع تر صورت گیرد.
وی اظهار داشت: اجرای این برنامه، نقش بسیار مهمی در تحقق دولت الکترونیک در راستای تسریع و شفاف سازی خدمات دارد.
مدیرکل شرکت پست کردستان هم گفت: در سال 96، بیش از 6 میلیون و 950 هزار مرسوله پستی در سطح استان جابجا شد.
شهاب وحیدیان از فعالیت 212 پرسنل، 331 نقطه تماس و 2 هزار دفتر پستی شهری و روستایی در استان کردستان خبر داد و یادآور شد: این شرکت در حوزه تجارت الکترونیک و کیفیت در عملیات، یکی از استان های برتر کشور است.
وی اجرای 2 پروژه جیناف و سیماک را پروژه های اولویت دار شرکت پست دانست و افزود: امیدواریم 28 دستگاه اجرایی مرتبط با پروژه سیماک، همکاری لازم را برای اجرای سریع آن به کار گیرند.
سیماک (سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور) یک زیرساخت نرم‌ افزاری دانش ‌بنیان، یکپارچه و جامع برای مدیریت بهینه امور املاک و تسهیل و تسریع کارهای مقدماتی سرمایه ‌گذاری و شکل‌گیری فعالیت‌های اقتصادی است که ۱۵ تیرماه ۹۵ به تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی رسید و در ۱۳ اردیبهشت ۹۶ به عنوان پروژه اولویت ‌دار اقتصاد مقاومتی از سوی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا، ابلاغ شد.
اجرای این پروژه در کشور بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت و این وزارتخانه نیز در زیر مجموعه خود، اجرای آن را به شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران واگذار کرد.
عملیاتی‌ کردن سیماک برای صدور تمام مجوزهای ساخت و ساز املاک در سطح کشور در داخل و خارج شهرها و روستاها است که توسط شهرداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نظام مهندسی ساختمان اجرایی می شود. 
همه این فرآیندها با سیماک به صورت الکترونیکی، با شفافیت کامل و رعایت ضوابط اساسی و محاسبات صحیح و غیر قابل دخل و تصرف عوارض مربوطه انجام می‌شود.