در مراسمی با حضور احمد احمد اصغری مهرآبادی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی 4371 واحد مسکن مهر در شیراز، شهرک مهر امام رضا (ع) شهر لپویی، کازرون، فسا، نی‌ریز، داراب، ارسنجان، پاسارگاد و قیر و کارزین افتتاح شد.

خداداد مقبلی، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس، در این مراسم اظهار داشت: 4 هزار واحد از واحدهای مسکن مهر که امروز افتتاح شده است در حوزه اداره کل راه و شهرسازی استان فارس و 371 واحد نیز در حوزه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی (در شهرهای زیر 25 هزار نفر) بوده است.

وی با بیان اینکه محل تامین اعتبار این پروژه‌ها از طریق آورده مردم و تسهیلات بانکی بوده است خاطرنشان کرد: بیش از 110 میلیارد تومان تسهیلات دولتی توسط بانک مسکن به متقاضیان این واحدها پرداخت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با بیان اینکه 112 هزار و 247 واحد مسکونی تحت عنوان مسکن مهر در این استان در دست اجرا است افزود: 54 هزار و 463 واحد آن مربوط به اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، 6 هزار و 988 واحد مربوط به اداره کل راه و شهرسازی لارستان، 26 هزار و 863 واحد مربوط به شهر جدید صدرا و 29 هزار و 923 واحد نیز بر عهده بنیاد مسکن بوده است.

وی  اظهار امیدواری کرد که تا پایان امسال 95 درصد واحدهای مسکن مهر استان فارس به اتمام برسد و 5 درصد باقی‌مانده نیز تا 3 ماهه نخست سال 96 تکمیل شود.

خلیل رضاییان، معاون عمرانی استاندار فارس، نیز در این مراسم اظهار داشت: اتمام و تحویل مسکن مهر به متقاضیان پایان کار نیست زیرا در قالب مسکن مهر جمعیت قابل توجهی از مردم در یک مکان مستقر می‌شوند و باید نیازهای متنوع این جمعیت برطرف شود.

وی با بیان اینکه جمعیت شهر لپویی کمتر از 9 هزار نفر است که با افتتاح پروژه مسکن مهر این جمعیت به حدود 22 هزار نفر می‌رسد افزود: کمبودهای ساکنان مسکن مهر لپویی باید هر چه زودتر برطرف و برای آنها فضای آموزشی، تفریحی، ورزشی و غیره تامین شود.