حسام عقبایی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: کاهش حجم معاملات و رکود در بازار مسکن متاثر از نوسانات نرخ ارز بوده است.
وی همچنین اظهارداشت: رشد نامتعارف نرخ ارز در فصل زمستان سال گذشته بالاخص در بهمن ماه موجب کند شدن روند معاملات در این بازار شد.
نائب رئیس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور گفت: پیش بینی می شود تا پایان فصل بهار سال جاری رشد قیمتی در بحث مسکن در تهران و سایر نقاط کشور وجود نداشته باشد ولی از ابتدای تیرماه سال جاری هم حجم معاملات و هم قیمت ها بر مدار رشد خواهد بود.
وی در ادامه افزود: افزایش قیمت مسکن متناسب با نرخ تورم است چراکه رشد نامتعارف و حباب گونه قبل از سال در حوزه مسکن اتفاق افتاداینکه بازار پس از سه تا چهار ماه یک رشد نامتعارف دیگری را تجربه کند به هیچ وجه چنین ظرفیتی وجود ندارد.
عقبایی در این مصاحبه رادیویی تصریح کرد: بازار خرید و فروش مسکن در نیمه نخست سال جاری روند آرام و بی دغدغه را سپری خواهد کرد.
وی همچنین در مورد بازار اجاره بها نیز به رادیو اقتصاد گفت: دهک های ضعیف و متوسط و به تعبیری حقوق بگیر ان و کارمندان بخش عمده مستاجران را در جامعه تشکیل می دهند.
نائب رئیس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور گفت: پیش بینی می شود امسال اجاره بها در شهرهای کوچک از رشد چندانی برخوردار نباشد ولی در شهرهای بزرگ این رشد متناسب با نرخ تورم ظاهر می شود .
وی همچنین یادآورشد: ناگفته نماند در برخی از نقاط شهرهای بزرگ به دلیل عدم وجود توازن عرضه و تقاضا رشد نرخ اجاه بهاراز مرز تورم عبور خواهد کرد.
برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت 11 به مدت 55 دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و فرزانه صادقیان» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف 98 قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.