به گزارش استادنیوز , اکبر ترکان نماینده رئیس جمهور در نشست معرفی ابعاد و فرصت‌های سرمایه گذاری طرح مسکن امید در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تهران محلاتی دارد که از لحاظ تاریخی ارزشمند هستند، اما در بافت فرسوده قرار دارند، اظهار کرد: مهمترین بخش بافت فرسوده، حاشیه نشینی شهری است که از نظر نیازهای یک زندگی مناسب از حداقل امکانات برخوردار هستند.

وی افزود: با تاکید رئیس جمهور بر موضوع بافت فرسوده شاهد این هستیم که شهرداری تهران برای رسیدگی به این امر پیشتاز بوده است.

ترکان با اشاره به فعالیت‌های شهرداری در گذشته، گفت: شهرداری در گذشته کوشش‌هایی را داشته است که آن را قدر می‌نهیم، اما اقدامات شهرداری در گذشته به نوسازی خانه‌ها محدود شده و به بافت محله توجهی نشده است.

نماینده رئیس جمهور از برنامه جدید شهرداری برای نوسازی بافت فرسوده خبر داد و گفت: تعدادی از زمین‌های شهرداری و زمین‌های دولتی برای این امر اختصاص یافته‌اند که به عنوان محله‌ای جدید نوسازی می‌شوند و با املاک ساکنان اراضی مجاور که نوسازی نشده‌اند معاوضه می‌شوند.

وی افزود: به این ترتیب عرصه جدیدی تخلیه می‌شود که مرحله جدید نوسازی در آن رخ می‌دهد.

نماینده رئیس جمهور با بیان اینکه شهرداری تهران تمام عوارض را برای این امر رایگان کرده است، گفت: دولت نیز انشعابات را شامل بخشودگی کرده و در صدد این هستیم که تخفیفاتی در سایر هزینه‌ها به اهالی بافت فرسوده داده شود، همچنین تسهیلاتی برای بهره برداران و خریداران در نظر گرفته‌ایم.

ترکان درباره بازه زمانی اجرای این طرح، گفت: از ۱۸ تا ۲۴ ماه زمان ساخت هر مجموعه تخمین زده شده است، اما زمان پایان این طرح به خاطر جمعیت بالا غیر قابل تخمین است.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

بازدید کننده گرامی : شما هم اکنون این خبر را در شبکه خبری تحلیلی استادنیوز مشاهده میکنید