به گزارش آرمان اقتصادی،، احمد توسرکانی صبح امروز در نشست خبری خود با بیان این که حدود ۷۳ میلیون انواع خدمات در سازمان ثبت املاک و اسناد کشور به هموطنان عزیزمان ارائه شده است، گفت: ۲ میلیون  ۶۶ هزار سند مالکیت صادر شده است که از این تعداد ۷۷ هزار ۶۷۵ سند مالکیت در رابطه با اراضی منطقه‌ای ، ۱۵  هزار ۸۲ سند برای اراضی روستایی و ۶ هزار و ۶۱۰ سند برای اراضی ملی صادر شده است.

وی در خصوص سند مالکیت مسکن مهر نیز اظهار داشت : ۲۲ هزار و ۸۰۷ سند برای مسکن مهر و ۱۰۷ هزار و ۶۳۳ اسناد مربوط به قانون تعیین تکلیف و صادر شد که در همین حوزه ۶۳۳ هزار رای صادر کردند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: در دفاتر اسناد رسمی در ۱۰ ماه گذشته  ۱۰ میلیون و ۴۸۵ هزار ۵۳۲ سند صادر کردیم و حدود ۶ میلیون خدمات از جمله ۵  میلیون ۱۵۳ هزار ۸۹۹ گواهی امضا صادر شده است .

وی درباره ثبت ازدواج و طلاق نیز گفت: ثبت ازدواج در ۱۰ ماه گذشته  ۵۱۶ هزار ۲۰۴ ازدواج به ثبت رسیده است که ۷ درصد کاهش داشته و ۱۴۷ هزار ۹۸۳ طلاق که ۴ درصد افزایش نشان می دهد.

توسرکانی ادامه داد: در رابطه با حوزه‌های اقتصادی ، ۴۸ هزار ۲۱۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال از مطالبات معوقه بانک‌ها را وصول کردیم که ۳۱ درصد افزایش را دارا بوده است. ۱۷ هزار ۳۱ نفر ممنوع الخروج داریم که ۲ هزار ۴۸۲ تن از آنها با رفع موانع  توانستند به فعالیت خود ادامه دهند.