احمد اصغری مهرآبادی  در آیین افتتاح 716 واحد مسکن مهر چهارمحال و بختیاری، مشکلات را آماده نبودن زیرساخت ها نظیر خدمات آب، برق، گاز، مدارس، کلانتری و مراکز بهداشتی و درمانی، نبود محوطه سازی و مسیر مناسب دسترسی دانست.
وی بیان کرد: برای بهره برداری از این واحدها به 2 هزار و 500 باب مدرسه،تعدادی کلانتری، مسجد و مراکز بهداشتی نیاز است.
اصغری مهرآبادی ادامه داد: با پیگیری وزیر راه و شهرسازی و کمک معاون اول رییس جمهوری، ساخت حدود 500 باب مدرسه و 480 کلانتری و مرکز بهداشت آغاز شده که از این تعداد 250 مدرسه و 300 باب کلانتری و مرکز بهداشتی دایر شده است.
وی افزود: از زمان آغاز طرح مسکن مهر، قرارداد ساخت 2 میلیون و 200 هزار واحد با مشارکت بانک ها و دیگر ارگان ها منعقد شده است.
اصغری مهر آبادی گفت: با وجودی که در دولت دهم سالانه تنها 69 هزار واحد مسکن تحویل مردم می شد، اما در دولت یازدهم سالانه 230 هزار واحد بهره برداری شده به گونه ای که برغم تنگناها و کمبود بودجه در مجموع بیش از یک میلیون واحد تحویل متقاصیان شده است.
وی از افتتاح 50 هزار واحد مسکن مهر در دهه فجر در سراسر کشور خبر داد و گفت: با احتساب این رقم مجموع افتتاحیه ها تاکنون به یک میلیون و هزار واحد می رسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی واحدهای نیمه تمام از نظر ساخت را ۷۰ هزار واحد عنوان کرد و افزود: برای بهره برداری و تحویل واحدهای آماده بهره برداری و نیمه تمام حدود ۱۱۰هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی بیان کرد: ۴۰ هزار میلیارد ریال از این اعتبار برای خدمات زیربنایی و ۲۶ هزار میلیارد ریال برای آماده سازی راه های دسترسی و محوطه سازی و مابقی برای خدمات بهداشتی و درمانی و دیگر خدمات نیاز است.

** احیای بافت های فرسوده شهری اقدام دولت دوازدهم برای اقشار کم درآمد
معاون وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن مهر، سیاست و برنامه دولت دوازدهم را احیای بافت های فرسوده و باز آفرینی شهری برای خانه دار کردن اقشار کم درآمد عنوان کرد.
احمد اصغری مهر آبادی در گفت وگو با خبرنگاران در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: از آنجا که احیای بافت های فرسوده زمینه را برای بهره گیری مسکن های جدید از خدمات و امکانات درون شهری بهره مند می کند و نیازی به ارائه خدمات جدید زیربنایی نیست، اما بهترین اقدام برای تامین مسکن متقاضیان به شمار می رود.
وی با رد استقامت پایین مسکن مهر در زلزله کرمانشاه گفت: این زلزله نشان داد که مسکن مهر از نظر سازه ای مشکل خاصی ندارد.
اصغری تصریح کرد: در سرپل ذهاب با وجود وقوع زلزله 7.5 ریشتری سقفی از واحدها فرو نریخت و تنها دیوارهای بیرونی و جانبی تخریب شد، ضمن آنکه در زلزله کرمانشاه شاهد تلفات 2 تن از ساکنان مسکن مهر در سرپل ذهاب بودیم.
گفتنی است ، معاون وزیر راه و شهرسازی به منظور بهره برداری از 716 واحد مسکن مهر در چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده بود.