حسام عقبایی ، با اشاره به اینکه از اول تا یازدهم تیر ماه در کشور ۱۳ هزار و ۴۹۲ قرارداد خرید و فروش و ۱۸ هزار و ۹۷۰ قرارداد اجاره داشته ایم، اظهار داشت:  در شهر تهران هم  ۴ هزار و ۵ قرارداد خرید و فروش و ۵ هزار و ۴۴ قرارداد اجاره داشتیم که این آمار‌ها حاکی از بهبود روند معاملات است.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور با اشاره به اینکه در خرداد ماه ۵۳ هزار و ۲۳۱ قرارداد خرید و فروش درکشور و ۷۱ هزار و ۸۶۵ قرارداد اجاره و با سایر قرارداد‌ها داشته ایم تصریح کرد: در مجموع تمامی قرارداد‌های خرید و فروشو رهن و اجاره به ۱۲۶ هزار و ۴۲۶ قرارداد در کشور می‌رسد.

عقبایی توضیح داد: در خرداد ۹۶ در شهر تهران نیز ۱۷ هزار و ۱۷۷ قرارداد خرید و فروش و ۲۰ هزار و ۹۱۹ قرارداد اجاره داشتیم و سایر قرارداد‌ها پیش فروش و در مجموع کل قرارداد‌های شهر تهران ۳۸ هزار و ۴۳۵ می‌رسد.
رونق بازار مسکن ناگهانی نیست
وی با اشاره به اینکه پیش بینی این است که تا پایان فصل تابستان روند معاملات صعودی و حجم معاملات افزایشی خواهد بود، گفت: شاهد رونق بازار مسکن در نیمه دوم هستیم و البته این رونق ناگهانی و شتاب دار نخواهد بود.

عقبایی اظهار داشت: رونق در بازار مسکن  به مرور زمان خواهد بود که البته استارت آن از اوایل بهار زده شده و امیدواریم تا اواخر بهمن بتوانیم تلقی بازگشت رونق به بازار را داشته باشیم.