گران تمام شدن وام مسکن با خرید اوراق تسه یکی از گلایه‌های خریداران مسکن در سال‌های گذشته بوده است. اوراق تسهیلات خرید مسکن یا تسه اوراقی است که توسط بانک مسکن منتشر شده و متقاضیان وام مسکن بدون نیاز به انتظار برای دریافت وام می توانندبا خرید این اوراق اقدام به دریافت وام 70 میلیونی کنند. با این وجود رقم بازپرداخت تقریبا دو برابری این وام و همچنین سود بالای این وام از دست‌اندازهای این نوع از وام‌هاست. فعالان وکارشناسان معتقدند ارائه این وام برای خانه دار کردن مردم موجب کورتر شدن گره مسکن می‌شود ودرواقع تحمیل هزینه به مردم است.
رحیم زارع، نایب رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی در این باره با بیان اینکه بانک ها به بهانه تسریع در ارائه وام، به خریداران مسکن هزینه خرید اوراق و سود بالا تحمیل نکنند با تاکید بر لزوم خروج غیرتورمی از رکود در بخش مسکن گفت: «سیاست‌ افزایش توان متقاضیان خرید مسکن یکی از راهکارهای برای رونق بازار مسکن است.»
به گفته او افزایش توان متقاضیان خرید مسکن از راهکار افزایش تسهیلات خرید خانه، در صورتیکه همراه با تحمیل نرخ سود بالا و هزینه های دیگر باشد، نمی تواند به خانه دار کردن مردم منتهی شود.
این نماینده مجلس با بیان اینکه قیمت بالای اوراق تسهیلات مسکن باعث می شود فشار اقتصادی به خانوارهای متقاضی خرید مسکن، افزایش یابد گفت: «اگر تسهیلات مسکن به بخش ساخت و ساز سوق داده شود باعث می شود بازار مسکن رونق یابد و به طور طبیعی به اشتغالزایی منتهی شود، این در حالی است با توجه به جمعیت بالای جوان در صورت تولید با قیمت مناسب، تعادل در بازار مسکن حفظ می شود.»
وی افزود: «اینکه متقاضی خرید مسکن، برای دریافت وام بدون سپرده گذاری و بدون نوبت از راهکار خرید اوراق تسهیلات مسکن از فرابورس، اقدام کنند، تجربه مناسبی نبوده است.»
اظهارات این نمانیده مجلس در شرایطی است که به گفته برخی کارشناسان نباید بانک ها به خریداران مسکن به بهانه تسریع در ارائه وام، پرداخت سود و هزینه خرید اوراق مسکن را تحمیل کنند از طرفی دیگر به گفته آنها خروج بازار مسکن از رکود با افزایش قیمت باعث رکود بیشتر بازار در درازمدت خواهد شد. فعالان بازار مسکن نیز معتقدند افزایش سقف وام مسکن  تا ۶۰ میلیون تومان، عملا باعث تحمیل هزینه بیشتر دریافت وام، به متقاضیان خرید خانه می شود و در واقع این روش از خرید خانه را به صرفه نمی‌دانند.