به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ فرید قدیری در مصاحبه با رادیواقتصاد افزود: در مصوبه جدید از یک طرف وام جعاله از ۱۰ به ۲۰ میلیون تومان رسیده و از طرف دیگر ۲۰ میلیون تومان وام بدون نیاز به خرید اوراق به متقاضیان پرداخت می‌شود.
وی همچنین اظهار داشت: بانک مسکن در آینده نزدیک به زوجین ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات خرید اعطا خواهد کرد که ۲۰ میلیون تومان از این وام نیازی به خرید اوراق ندارد و برای ۱۲۰ میلیون تومان دیگر باید اوراق تهیه شود.
کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه قیمت هر فقره اوراق مسکن ۵۰۰ هزار تومانی هم اکنون ۷۲ هزار تومان است، گفت:: ارزش واقعی تسهیلات ۱۴۰ میلیون تومانی با احتساب خرید اوراق به ۱۲۳ تا ۱۲۴ میلیون تومان می‌رسد.
وی در ادامه با اعلام اینکه بهای خرید ۳۰ متر مربع از یک آپارتمان را تسهیلات مورد اشاره پوشش می‌دهد، افزود: این یک عدد مناسبی است.
قدیری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تاثیر تسهیلات جدید خرید مسکن در شهرهای کوچک و مراکز استان‌ها به مراتب بیشتر از تهران است، اظهار داشت: دلیل
سخن اینکه از یک طرف اختلاف بین سقف تسهیلات تهران با شهرستان‌ها خیلی زیاد نیست و در عوض اختلاف قیمت مسکن بین تهران و سایر شهرستان‌ها بسیار زیاد است.
قدیری در برنامه روی خط بازار رادیو اقتصاد گفت: قدرت پوششی خرید این تسهیلات برای مسکن بطور متوسط در تهران و شهرستان‌ها به ترتیب ۳۰ و ۵۹ متر مربع است.
وی در ادامه صنعت ساختمان را از صنایع پیشران دانست و افزود: اگر چرخ‌های این صنعت به حرکت درآید بسیاری از صنایع دیگر را نیز با خود همراه خواهد کرد.
کارشناس بازار مسکن اضافه کرد: صنعت ساختمان به دلیل برخورداری از پیوند قوی با سایر بخش‌های اقتصاد به عنوان یکی از بخش‌های پیشران در اقتصاد ایران است به نحوی که ایجاد تحرک در صنعت ساختمان موجب حرکت در بخش‌های وسیعی از اقتصاد می‌شود.
وی یادآور شد: رشد سرمایه گذاری در صنعت ساختمان موجب بهبود رشد اقتصادی کشور شده و بهبود شاخص‌های اشتغال را به دنبال خواهد داشت.