استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه رونق بازار مسکن تنها به ساخت واحد مسکونی نیست، گفت: برای رونق بازار مسکن نیاز است در کنار احداث مسائل و مشکلات متقاضیان نیز مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان‌جنوبی، سید علی اکبر پرویزی شب گذشته در شورای مسکن استان اظهار کرد: از سال‌های قبل بازار مسکن در یک مسیر نامنظم در حرکت بوده و در سال‌هایی نیز دچار رکود شده است که به طور حتم بعد از این شاهد رونق بازار مسکن خواهیم بود. 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت یازدهم در حوزه مسکن مهر، بیان کرد: دولت در این حوزه اقدامات بسیار ارزنده‌ای انجام داده که نیاز است مدیران دستگاه‌های متولی این خدمات را برای مردم بازگو کنند.

استاندار خراسان‌جنوبی تأکید کرد: انعکاس مطلوب و مناسب این خدمات سبب شفافیت و تنویر افکار عمومی شده و به طور حتم رضایتمندی عمومی را به دنبال خواهد داشت.

پرویزی با گلایه از اینکه برخی با بی‌انصافی تمام خدمات دولت را زیر سوال می برند، عنوان کرد: دولت بر اساس وظیفه بیشترین پیگیری را برای به ثمر نشستن طرح مسکن مهر در استان و کشور انجام داده این در حالی است که بسیاری از مساکن مهر ساخته شده در کشور بلاتصاحب است.

وی بر لزوم به نتیجه رسیدن طرح مسکن مهر در استان تأکید کرد و گفت: مسئولان باید تلاش کنند تا این طرح هر چه سریعتر در استان جمع شده تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دولت طی چند سال گذشته با تنگناها و محدودیت‌های مالی زیادی روبه رو بوده است، بیان کرد: با این وجود تاکنون چه در بخش مسکن مهر و چه در بخث ساخت مسکن محرومین و اقشار آسیب پذیر اقدامات زیادی انجام شده است.

پرویزی با تأکید بر اینکه رونق بازار مسکن تنها به ساخت واحد مسکونی نیست، اظهارکرد: برای رونق بازار مسکن نیاز است در کنار احداث مسائل و مشکلات متقاضیان نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در همین راستا جلسه تخصصی برای بررسی مسائل و مشکلات انبوه سازان استان به عنوان یک عامل تاثیرگذار در این حوزه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

استاندار خراسان‌جنوبی همچنین بر اصلاح طرح تفضیلی شهرهای استان تأکید کرد و گفت: با تأکیداتی که به شوراها و شهرداری‌ها انجام شده امیدواریم اشکالات و نواقص موجود در این طرح‌ها هر چه سریعتر رفع شود.

پرویزی با تأکید بر اینکه مصوبات کمیسیون ماده ۱۰۰ ابزاری برای درآمدزایی شهرداری‌ها نیست، ادامه داد: مصوبات این کمیسیون باید حالت بازدارندگی از تخلفات داشته باشد نه تامین کننده منابع شهرداری‌ها.

وی به کمیسیون ماده پنج استان اشاره کرد و افزود: با اقدامات انجام شده در حال حاضر این کمیسیون بروز شده و پرونده معطل مانده در این کمیسیون وجود ندارد.