مهران طاهری، معاون مسکن مرکز خدمات حوزه های علمیه خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که این استان دو پروژه مسکونی و تولیدی در اهواز و دزفول دارد، ابراز داشت: باتوجه به جلسه ای که اخیرا با موضوع مسکن استان خوزستان در قم برگزار شد، دستور اجرایی 92 واحدی دزفول از سوی حجت الاسلام اکبری، رییس مسکن طلاب و روحانیان کشور صادر شد.

وی ادامه داد: در فاز نخست عملیات اجرایی پروژه 92 واحدی دزفول، از روز گذشته(10 اسفندماه) آغاز کرد و روند 37 هزار متر مکعب خاکبرداری آن از امروز در دستور کار قرار دارد. همچنین پیمانکار این پروژه نسبت به تجهیز کارگاه اقدامات لازم را انجام داده است و عملیات خاکبرداری آغاز شد.

معاون مسکن مرکز خدمات حوزه های علمیه خوزستان با بیان این که در فاز بعدی پروژه 92 واحدی دزفول، عملیات اجرایی آن شامل ساخت و ساز فاز جدید در دستور کار است، ادامه داد: در این پروژه احداث 7 بلوک با مجموع 92 واحد برای طلاب و متقاضیان شهرستان دزفول در دست اقدام است.

طاهری افزود: اوایل سال آینده پیمانکار اصلی پروژه دزفول مستقر خواهد شد و طی یک برنامه با حضور آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، رییس مسکن طلاب و روحانیان کشور، امام جمعه دزفول و شهردار کلنگ زنی آن انجام خواهد شد.

این مقام مسؤول با اشاره به این که در جلسه قم، مؤسسه مسکن طلاب و روحانیان کشور آغاز عملیات 130 واحد مسکونی از مجموع 220 واحد در فاز نخست پروژه پردیس اهواز را تأیید کرد و به امید خدا در ابتدای سال آینده کلنگ زنی خواهد شد، افزود: در حال حاضر ارزیابی پیمانکاران این پروژه ها درحال انجام است تا برای ساخت و ساز آن انتخاب صحیحی داشته باشیم.

وی گفت: اعتبارهای پروژه 92 واحدی دزفول و 220 واحدی اهواز بخشی از سوی طلاب و روحانیان، بخشی از سوی متقاضی و مابقی تسهیلات بانکی خواهد بود.

معاون مسکن مرکز خدمات حوزه های علمیه خوزستان با تقدیر و تشکر از تلاش های حجج الاسلام اکبری، رییس مسکن طلاب و روحانیان کشور و کلاه کج، مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خوزستان در زمینه پروژه های مسکن طلاب، گفت: در شهرستان آبادان نیز 60 واحد مسکونی ویژه طلاب و روحانیان در نظر گرفته شده که کارهای تملک زمین آن در حال انجام است