حافظ باباپور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بنیاد مسکن تلاش مضاعفی برای خدمت به مردم بالاخص در روستاهای استان انجام می شود که می تواند زمینه محرک توسعه، آبادانی و پیشرفت اقتصادی در جامعه روستایی به عنوان یکی از اهداف اصلی بنیاد باشد.

وی در ادامه افزود: اگر روند بهسازی روستایی با هدف عمران و آبادانی این جوامع مورد توجه قرار گرفته و امکانات لازم برای زندگی مردم در روستاها فراهم شود، بدون شک مهاجرت معکوس از شهر به روستا خواهیم داشت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر آمادگی این نهاد برای خدمت صادقانه و رفع مشکلات روستائیان در تمام نقاط استان یادآور شد: بنیاد مسکن نهادی انقلابی و متخصص است و مردم روستاها نگاه ویژه ای به بنیاد دارند چرا که فعالیت های گسترده آن با زندگی روستانشینان عجین شده است.

وی تصریح کرد: هر چه تعامل فرمانداری، بخشداری، شورای اسلامی و دهیاران با بنیاد مسکن بهتر و صمیمی تر باشد، به طور حتم ارائه خدمات عمرانی توسط بنیاد به روستاهای محروم استان نیز افزایش خواهد یافت.

باباپور اظهار کرد: عمران و آبادانی روستاها، ساماندهی به امور روستایی و اجرای طرح هادی و مقاوم سازی مسکن روستایی از وظایف ذاتی بنیاد مسکن است و در این زمینه بنیاد مسکن یکی از نهادهای پیشرو محسوب می شود و در طول این سال ها همواره منشا اثر و خدمات قابل توجهی بوده است.

وی خواستار تخصیص بودجه بیشتر برای توسعه روستاها از طرف مسئولان عالی استان و همکاری همه دستگاه های اجرایی و خدمات رسان با بنیاد مسکن برای توسعه فعالیت های عمرانی در مناطق محروم و روستایی شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی تاکید کرد: باید سیاست گذاری ها به گونه ای باشد که بتوانیم مهاجرت روستاییان به شهرها را کاهش دهیم چرا که پیشرفت مناطق دور افتاده و صعب العبور روستایی باعث تغییر چهره روستاها و در نتیجه بهبود وضعیت زندگی و افزایش رضایت مندی روستاییان خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی در کنار فعالیت های گوناگون عمرانی در روستاها، در تامین مسکن برای اقشار کم درآمد در شهرهای  زیر ۲۵ هزار نفر در قالب طرح مسکن مهر همکاری دارد.

باباپور در پایان گفت: بنیاد مسکن استان با احداث و واگذاری ۱۷ هزار و ۷۵۲ واحد برای قشر محروم و ضعیف استان و شهرستان ها عملکرد قابل قبولی داشته و تا کنون توانسته است در کنار سایر دستگاه های اجرایی استان، گام های موثری درخانه دار کردن اقشار آسیب پذیر جامعه بردارد.