علیرضا محمدی، مدیرکل کمیته امداد گیلان امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان، از کاهش 7 درصدی مددجویان تحت کمیته امداد این استان خبر داد و اظهار کرد: ابتدای امسال 115 هزار و 500 خانوار مددجو زیر پوشش کمیته امداد در گیلان داشتیم اکنون 108 هزار و 57 خانوار مددجوی زیر پوشش کمیته امداد استان هستند.
وی با بیان اینکه استان گیلان جزء سه استان برتر در جذب اعتبار اشتغال بوده است، افزود: 750 هزار نفر زنان سرپرست خانوار در اجرای طرح شوق زیارت به مشهد مقدس اعزام شدند.
محمدی اضافه کرد: گیلان جزء ۶ استانی محسوب می شود که ساخت هزار واحد مسکونی هدیه رهبری به آن تعلق گرفته است که این واحدها با همکاری سپاه قدس گیلان در دست احداث هستند که از 45 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند و 250 واحد آن تحویل داده شده است.
مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه 5 هزار و 500 خانوار در گیلان فاقد مسکن هستند، خاطرنشان کرد: هزار و 440 واحد روستایی با همکاری بنیاد مسکن و خیرین در روستاهای در دست احداث است.
وی به فرش دستبافت گیلان با استفاده از نقشه سوسن چلچراغ اشاره کرد و افزود: نقشه سوسن چلچراغ اولین برندی است که به نام گیلان ثبت شده است و از اولین فرش دست بافت به نام گیلانه یک و دو با استفاده از این نقشه امروز رونمایی می شود.
مدیرکل کمیته امداد حضرت امام (ره) استان گیلان با اشاره به اینکه 80 هزار سالمند در استان تحت حمایت این نهاد هستند، گفت: تعداد 1500 خانوار بیمار صعب العلاج هم در گیلان تحت حمایت امداد هستند که همگی نیازمند کمک و مساعدت خیران و مردم نوعدوست گیلان هستند.