به گزارش بانکداران ۲۴ (Banker)،یک کارشناس در بانک مسکن در مورد وضعیت اعتباری بانک مسکن به فارس اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال بانک مسکن مازاد منابع داشت، مدیریت بانک اعلام کرد که تقاضای دریافت تسهیلات را پوشش دهید و به همین دلیل تسهیلات زیادی در این مدت پرداخت شد.
وی افزود: پرداخت تسهیلات ادامه یافت، تا اینکه دولت یکباره بانک مسکن را ملزم به پرداخت تسهیلات بازسازی بافت‌های فرسوده و اعطای تسهیلات به برخی اقشار مورد حمایت و الزام به پرداخت تسهیلات مسکن مهر و افزایش آن از 30 میلیون به 40 میلیون تومان باعث شد، بانک با کسری منابع مواجه شود.
این کارشناس بانک مسکن تصریح کرد: بانک مسکن ملزم به پرداخت تسهیلات 40 میلیون تومانی مسکن مهر شده و بانک مرکزی هم اعلام کرده خط اعتباری جدیدی نمی‌دهد و بانک باید از منابع قبلی تسهیلات پرداخت کند، در حالی که این تکالیف بانک را با کسری منابع مواجه کرده است.
ایرج رهبر عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران در این باره به فارس گفته است: متأسفانه در جلسه‌ای که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، برخلاف میل مسئولان بانک مسکن به آنها تکلیف شد که مجبور هستید و باید پرداخت تسهیلات را به شعب بانک‌ها ابلاغ کنید.
وی افزود: بعد از ابلاغ مصوبه بانک مرکزی به شعب از سوی بانک مسکن برخلاف مصوبات قبل که سقف وام مسکن مهر افزایش یافته بود، شرایطی گذاشته شد، تا به نوعی جلوی پرداخت تسهیلات 40 میلیون تومانی مسکن مهر گرفته و یا کُند شود.