معاون مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: ساخت و ساز مسکن مهر در شرایطی که رکود بر اقتصاد جهانی حاکم شده بود مانع زیاندهی صنایع از بحران اقتصادی شد.
 اجرای پروژه مسکن مهر مانع زیاندهی صنایع از بحران اقتصادی شد
سید کمال میرهادی در مراسم اختتامیه ساخت 1750 واحد مسکن مهر شهرستان شهرضا، در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا؛ اظهار کرد: فلسفه تشکیل تعاونیها در دنیای امروز احساس نیازی بوده است که انسانها در بخشهای مختلف داشته‌اند.
وی اظهار کرد: اصول 43 و 44 قانون اساسی در کنار 2 اقتصاد دولتی و بخش خصوصی از تعاونی ها نام برده است و به این ترتیب به آن رسمیت داده است.
معاون مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان بیان کرد: از طرف دیگر در اصل 31 قانون اساسی نیز بر لزوم ایجاد ساز و کارهایی برای کمک به اقشار کم درآمد با هدف برخورداری از امکانات رفاهی تأکید شده است.
میرهادی ادامه داد: پروژه مسکن مهر در سال 86 در دولت نهم در استان اصفهان و شهرستان شهرضا ایجاد شد و در مرحله نخست 10 هزار نفر برای استفاده از آن ثبت نام کردند.
وی اضافه کرد: یکی از ویژگیهای طرحهایی از این نوع آن است که افرادی که در ابتدا برای برخورداری از آن ثبت نام می‌کنند موقعیت و شانس بهتری برای استفاده از مزایای بیشتر این طرح دارند.
معاون مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: یکی از اهداف اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان ایجاد امکاناتی برای تسهیل استفاده حداکثری افراد واجد شرایط از امکانات این طرح بود به همین دلیل با مشارکت بسیج شهرستان افراد متقاضی بررسی و در نهایت 4 هزار نفر مشمول شرایط این طرح شناخته شدند.
میرهادی عنوان کرد: یکی از اهداف اجرای طرح مسکن مهر در شهرضا، استفاده از نظرات کارشناسان مجرب این شهرستان برای اجرای پروژه‌ها و نظارت بر آنها بود که عملی شد.
وی بیان کرد: یکی از موارد بسیار مهم برای اجرای هر پروژه تأمین منابع مالی مورد نیاز است، در پروژه مسکن مهر از طرفی بسیاری از متقاضیان از اقشار کم توان اقتصادی بودند و از طرف دیگر ساخت و ساز بدون سرمایه هم ممکن نبود که با توجه به این شرایط تلاش زیادی برای استفاده از منابع مالی دولتی انجام شد.
معاون مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان ادامه داد: یکی از مواردی که به ساخت و ساز این مسکنها در شهرستان کمک زیادی کرد، همکاری و تعامل بین مدیران دستگاه‌های اجرایی بود که تا قبل از آن کم سابقه بود اما چون هدف از اجرای این طرح خانه دار کردن مردم و جوانان بود، این تعامل به خوبی ایجاد شد.
میرهادی اضافه کرد: مجموعه اراضی که از ابتدای انقلاب تا زمان اجرای پروژه مسکن مهر برای ساخت مساکن واگذار شده بود حدود یک میلیون و 700 هزار هکتار بود در حالی که در فاز نخست ساخت این پروژه 1.5 میلیون واحد مسکن مهر در اراضی تقربیاً به همان میزان مساحت، آغاز شد.
وی گفت: ساخت و ساز مساکن مهر در شرایطی که رکود بر اقتصاد جهانی حاکم شده بود مانع زیاندهی صنایع از بحران اقتصادی شد.
معاون مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان عنوان کرد: اجرای پروژه مسکن مهر ثابت کرد که در هر کجا کارها به مردم واگذار شود موفقیت به دست می‌آید، همچنین این پروژه نشان داد که می‌توان با تجمیع سرمایه‌های اندک کارهای بزرگی را انجام داد.
میرهادی اظهار کرد: پیشرفت پروژه مسکن مهر در شهرضا بر تسریع در روند این پروژه در کشور تأثیر گذاشت و باعث شد عوامل اجرایی آن از سوی رییس جمهور وقت تقدیر شوند.
وی بیان کرد: در شرایط فعلی که سیاست دولت مبنی بر تجمیع سرمایه‌های ملی و ایجاد بسترهای مناسب برای اشتغال است، موقعیت مناسبی برای ایجاد تعاونی ها فراهم است که باید از آن استفاده شود.02149/131/10