نگاه ما در کمیته امداد این است که با خودکفا و توانمند کردن مددجویان به مرور زمان آنها را از چرخه حمایتی این نهاد خارج کنیم و بر حمایت از افرادی که توانایی کار کردن ندارند تمرکز کنیم.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو،  مهندس سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد در سفر استانی خود به استان هرمزگان در شورای اداری کمیته امداد قشم با حضور علیرضا نصری فرماندار، حجت السلام رضا جوکار، امام جمعه تشیع و شیخ عبدالکریم خطیبی امام جمعه اهل سنت شهرستان قشم شرکت کرد.
به گزارش سایت خبری کمیته امداد ؛ سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد در این شورا ضمن گرامیداشت ایام  الله دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با بیان اینکه فلسفه انقلاب اسلامی این است که  همه ما خادمان این انقلاب هستیم، گفت: کمیته امداد اداره نیست ،بلکه ما در یک نهاد مردمی مشغول به فعالیت هستیم و کار کمیته امداد خدمت به محرومان، مانند  جهاد در راه خدا است.
فتاح با بیان اینکه فقرا و محرومان ولی نعمتان ما هستند، افزود: در قشم  ظرفیت های خوبی وجود دارد و باید تلاش کنیم این منابع را برای  رفع مشکلات فقرا استفاده کنیم،می توانیم  با اراده ، تلاش و کار مجاهدانه محرومیت را از قشم ریشه کن کنیم، باید فعالیت ها در مسیر حمایت از مستمندان و فقرا به صورت انقلابی انجام شود.
رئیس کمیته امداد  به اختصاص اعتبار جهت احداث مسکن نیازمندان در شهرستان قشم، اشاره کرد و افزود: ۱۵۰ واحد مسکونی خانواده های نیازمند که تا کنون احداث  نشده است با اعتبار در نظر گرفته شده، احداث خواهد شد تا در قشم مددجویی فاقد مسکن وجود نداشته باشد.
رئیس کمیته امداد در ادامه با اشاره به زوج های جوان در نوبت دریافت جهیریه گفت: هیچ یک از زوج های جوان نباید پشت نوبت دریافت جهیریه  بمانند و برای ارائه خدمات هیچ صفی را نباید تشکیل دهیم .
فتاح با بیان اینکه بنا داریم با ارائه خدمات مطلوب به مددجویان ، در اسرع وقت زمینه بهره مندی آنها  از خدمات نظام  را فراهم کنیم، مطرح کرد: برای حفظ کرامت و عزت مددجویان ما امدادگران باید به سراغ مددجویان برویم، چرا که اگر آنان به ما مراجعه کنند، ممکن است کرامتشان آسیب بیند.
رئیس کمیته امداد با بیان اینکه برای فقر زدایی در مناطق محروم کشور دولت و مجلس مصوبات بسیار مطلوب و بزرگی انجام داده اند، اظهار کرد: هر چه فلسفه انفاق و عمل صالح میان مردم  افزایش یابد،در واقع به مبانی دینی کمک کرده ایم. 
فتاح با تاکید بر اینکه خدمات رسانی باید با سرعت بیشتری به مددجویان مناطق محروم انجام شود ، تصریح کرد : نگاه ما در کمیته امداد این است که با خودکفا و توانمند کردن مددجویان به مرور زمان آنها را از چرخه حمایتی این نهاد خارج کنیم و بر حمایت از افرادی که توانایی کار کردن ندارند تمرکز کنیم.
وی بیان کرد: سه جزیره هنگام، لارک و هرمز از توابع شهرستان قشم نباید از نگاه های توسعه اقتصادی و اجتماعی دور بماند . 
 رئیس کمیته امداد با تاکید بر ارائه تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان مناطق محروم گفت : اشتغال زایی در صورتی به موفقیت می رسد که مددجویان به سمت درآمد زدایی سوق پیدا کنند و توان پرداخت اقساط بانکی خود را داشته باشند که نیاز است یک روشی برای هدایت و مشاوره شغلی به مددجویان ارائه شود . 
فتاح در خصوص تسریع و تسهیل امر خدمات رسانی به مددجویان تحت حمایت، اظهار کرد: یکی از برنامه های کمیته امداد این است که با برنامه ریزی مناسب ارائه خدماتی مانند اعطاء وام، تسهیلات اشتغال، جهیزیه به نوعروسان را به روز کند و صف های پشت نوبتی نداشته باشیم.