در نخستین روز از دهه مبارک فجر، 32پروژه عمرانی، آموزشی و خدماتی در شهرستان چرداول افتتاح یا کلنگ‌زنی شد.به گزارش مرور نیوز، در نخستین روز از ایام‌الله دهه‌ی فجر، شهرستان چرداول میزبان استاندار ایلام بود.
برق رسانی و روشنایی معابر 57 روستای شهرستان با مبلغ 24میلیارد و 529 میلیون ریال، پروژه 72واحد مسکن مددجویی با اعتبار کل 18میلیارد و 150میلیون ریال، گازرسانی به شهر توحید ، روستاهای کهره و شیراوند بخش هلیلان از توابع شهرستان چرداول با اعتباری بالغ بر ۵/۵میلیارد تومان به طول 51کیلومتر خط فلزی که بیش از 1050 خانوار را پوشش می‌دهد، ساختمان جدید اداره بنیاد شهید چرداول به مساحت 400متر مربع از جمله طرح‌هایی بود که امروز با حضور مروارید افتتاح شد.
افتتاح فاز چهارم مجتمع آبرسانی «شله‌کش - بیجنوند» در بخش زاگرس، فاز دوم مجتمع آبرسانی بخش شباب، راه‌اندازی چهار باب کتابخانه عمومی شهری و روستایی، کلنگ‌زنی ساختمان بخشدارهای شباب و زاگرس، بهره‌برداری از طرح های برق رسانی و روشنایی معابر شهرستان از دیگر طرح‌هایی بود که امروز افتتاح و کلنگ‌زنی شد.
هم‌چنین دبستان شهید حیدری «تخم بلوط» و شش فضای آموزش بخش هلیلان در زردلان با زیربنای224متر مربع، دیوارکشی 175متر با مبلغ 3500میلیون ریال به همت خیرین امروز کلنگ‌زنی شد.
«مراد یگانه» فرماندار چرداول هم با بیان این‌که امروز در مجموع تعداد 32 پروژه عمرانی در بخش‌های آب شهری و روستایی، ورزشی، آموزشی، جوانان و فرهنگ و راهداری و حمل‌ونقل، کشاورزی، عمران شهری و روستایی و عشایری با مبلغ 160میلیارد و 61 میلیون ریال افتتاح و کلنگ زنی شد، اظهار کرد: بهره‌برداری از این طرح‌ها حدود 500 فرصت شغلی در چرداول ایجاد می‌کند. هم‌چنین امروز رستوران کیا در شهر شباب به بهره‌برداری رسید.
ایستگاه پمپاژ هلیلان تامین اعتبار شده است
پیش از افتتاح پروژه‌های ذکر شده، مروارید، استاندار ایلام بر سر مزار شهدای هلیلان حاضر شد و بعد از آن در جشن پیروزی انقلاب در این بخش اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با نقش های مثبت خود در دنیا، به عنوان قدرت هشتم جهان شناخته میشود و این حاصل از ایثارگری و فداکاری‌های مردم کشور است.
وی خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما عزیزان که مولودان بعد از انقلاب هستید، خوب است بدانید که در اوایل شکل‌گیری انقلاب در سراسر کشور ‌غوغا بود و از روزی که امام خمینی(ره) به مام میهن برگشت مردم در شهرها و روستاهای تمام نقاط کشور جشن های پیروزی انقلاب را برپا کرد.
استاندار ایلام مردم را پدیدآورندگان اصلی انقلاب دانست و گفت: در روزهایی که انقلاب به پشتیبانی نیاز داشت همه‌ی مردم با حضور و تلاش‌های خود، انقلاب را به ثمر رساندند.
استاندار ایلام انقلاب اسلامی ایران را مولود نظریات امام راحل و تأیید مردم دانست و تصریح کرد: حضرت امام همواره به ولی نعمت بودن مردم تأکید داشت و همین هم باعث شد تا در ابتدای انقلاب دستور ایجاد نهادهای خدمت‌رسانی هم‌چون جهاد سازندگی، بنیاد مسکن، کمیته امداد، سپاه پاسداران و... را صادر کرد تا در مناطق محروم به کار و فعالیت بپردازند.
مروارید، با اشاره به خدمات نظام جمهوری اسلامی در نقاط مختلف کشور، خاطرنشان کرد: بیان این کارها به معنای ندیدن کاستی‌ها نیست، چون محرومیت‌ها و مشکلات هنوز هم بسیار هستند و باید دست در دست هم برای آبادانی این سرزمین تلاش کنیم.
استاندار ایلام به نقش مردم هلیلان در انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: در همان دوران که اوج نهضت اسلامی بود بسیاری از بزرگان هلیلان با سفر به مرکز استان در جشن‌های انقلاب شرکت و با امام امت و آرمان‌هایش بیعت کردند.
مروارید، مردم و جوانان هلیلان را یار و یاور همیشگی انقلاب دانست و تصریح کرد: مردم مناطق مختلف ایلام به این برادری و اخوت مفتخر و دلگرم هستند.
وی، هلیلان را اولین بخشی دانست که جهاد سازندگی در آن تشکیل شد و افزود: بعد از این‌که امام(ره) فرمان جهاد سازندگی را صادر کرد، بنده افتخار داشتم در سن 21 سالگی اولین کار اجرایی خود را در شرکت سهامی زراعی هلیلان آغاز کنم.
استاندار ایلام خاطرنشان کرد: در ابتدا تنها با گذشت چند ماه از انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) فرمان داد یک روز عایدی فروش نفت را به مناطق محروم اختصاص دهند و از این طریق کارهای مناسبی در هلیلان و سایر نقاط استان آغاز شد اما متأسفانه شروع توطئه دشمنان و تحمیل جنگ هشت ساله به کشور، مانع از تحقق اهداف اولیه رهبران انقلاب در مناطق محروم شد.
مروارید، ایستگاه پمپاژ هلیلان را یکی از مهم‌ترین نیازهای مردم منطقه دانست که در حال انجام است و خاطرنشان کرد: تأمین اعتبار لازم در این زمینه انجام شده و با توجه به نقش آن در ایجاد اشتغال در هلیلان جهاد کشاورزی استان در تلاش است تا هرچه زودتر این پروژه را به سرانجام برساند.
وی افزود: یک پروژه به انتخاب مردم روستای تخم بلوط به میمنت دهه مبارک فجر در این روستا انجام خواهد شد.
مروارید با بیان این‌که طی سه سال گذشته بسیار تلاش کرده‌ایم تا اعتبارات و امکانات بیشتری را از مرکز به استان جذب کنیم، افزود: سال‌های اول انقلاب درگیر موضوع گروهک‌ها بودیم و پس از آن هم هشت سال جنگ تحمیلی و تحریم‌های ظالمانه سال‌های اخیر فرصت‌های بسیاری را برای رسیدن به نقطه مطلوب ازما گرفت.
استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش به وظایف مسئولان در نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: همه‌ی ما به‌عنوان مسئولان نظام باید در خدمت مردم عزیز باشیم و برای آبادانی و توسعه کشور عزیزمان بیش از پیش بکوشیم.
وی، سیاست اصلی نظام جمهوری ایلامی را توسعه و آبادانی کشور دانست و گفت: در قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام، سند چشم ‌انداز و برنامه‌های متعدد توسعه بر این مهم تأکید شده است.
مروارید، جمهوری اسلامی ایران را قدرت هشتم دنیا دانست و افزود: ایران با نقش‌های مثبت خود در دنیا، به‌عنوان قدرت هشتم جهان شناخته می‌شود و این حاصل از ایثارگری و فداکاری‌های مردم کشور است.
مروارید، نشاط جوانان در 38 ساله شدن انقلاب اسلامی ایران را بیانگر پشتیبانی مردم از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: ان‌شاا... همه ی ما باید در جشن‌ها و مراسم دهه مبارک فجر شرکت کنیم و با حضور در راهپیمایی 22 بهمن ماه به‌عنوان نماد وحدت و انسجام ملی با آرمان‌های امام راحل و شهدای انقلاب تجدید میثاق خواهیم کنیم.