دبیر اتحادیه تعاونی‌های مسکن مهر اهواز گفت: نه تنها در این دوره اگر دوره آینده نیز آقای روحانی رئیس‌جمهور شود امکان اتمام مسکن‌ مهر اهواز وجود ندارد.
محمد شهبازی  با اشاره به آخرین وضعیت مسکن مهر در اهواز اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سال گذشته دو بار تاکید کردند که پروژه مسکن مهر تمام شود اما دولت کنونی بر خلاف توانایی‌هایی که دارد مطلقا نمی‌تواند این فرموده مقام معظم رهبری را عملی کند. 
وی با بیان اینکه مسکن مهر یک پروژه ساختمانی است و ضرورت دارد که بسترها و زیرساخت‌های مورد نیاز برای تکمیل فراهم باشد، افزود: هیچ یک از زیرساخت‌های تکمیل مسکن مهر در زمینه معماری و ریالی تا پایان دولت یازدهم تامین نمی‌شود و اینکه مرتب گفته می‌شود تا پایان امسال یا سال آینده ساخت مسکن‌های مهر به پایان می‌رسد فقط ادعا است زیرا از نظر علمی تا زمانی که بسترهای یک سازه وجود نداشته باشد ساخت و تکمیل آن محال است.
دبیر اتحادیه تعاونی‌های مسکن مهر کلانشهر اهواز گفت: نه تنها در این دوره حتی اگر دوره آینده دوباره آقای روحانی رئیس‌جمهور شوند امکان اتمام مسکن‌های مهر اهواز وجود ندارد و مناطقی مانند پرند تهران، شیرین‌شهر و رامین‌شهر اهواز را که دولت هر سال تکمیل بخشی از آن‌ها را  اعلام می‌کنند از نوع شهرهای اقماری است.
وی افزود: همین شهرهای اقماری به دلیل مسافت زیاد از مرکز شهر، عدم تامین امنیت، نبودن زیرساخت‌های لازم برای زندگی اگر میلیاردها تومان دیگر برای آن‌هاهزینه کنند؛ قابل سکونت نیستند و این قبیل شهرها نه تنها در دولت روحانی بلکه در 4 سال آینده هم تمام نمی‌شوند.
شهبازی بیان‌کرد: وزارت مسکن سازمانی تحت عنوان توسعه شهرهای جدید دارد که  زیر مجموعه دولت بوده و دولت با تامین بودجه شهر جدید می‎سازد، در واقع دولت در این میان به تنهایی نقش سازنده و نظارت‌گری را در این زمینه بازی می‌کند و زمانی که دولت بخواهد در کار ساخت پیمانکاری و خودش هم امر نظارت را برعهده بگیرد سرانجامی بهتر از این ندارد.
وی افزود: مردم با قراردادهای دو ساله با اعتباری بالغ بر 25 میلیون تومان شروع کردند اما در حال حاضر وام مسکن به مرز 40 میلیون تومان رسیده و با وجود گذشت 8 سال هیچ خانه‌ای تحویل متقاضی داده نشده است.
دبیر اتحادیه تعاونی‌های مسکن مهر کلانشهر اهواز با بیا اینکه وزارت مسکن و سازمان توسعه شهرهای جدید دنبال ساخت مسکن‌ها بودند اما مردم را ناکام گذاشتند، بیان‌کرد: در اهواز مردم درمناطقی از قبیل مهدیس و خزامی زمین خریداری کردند که  جعفر حجازی استاندار سابق خوزستان بر اساس ادعایی غیر واقعی برای سوق دادن مردم به سمت شهرهای جدید مانند شیرین‌شهر و رامین‌شهر از ساخت و ساز مردم در اهواز جلوگیری کرد.
وی افزود: در اهواز مسکن مهر پیاده نشد زیرا مردم طبق مصوبه عالی دولت اعلام کردند خودمان زمین خریداری می‌کنیم و دولت فقط وام ساخت را بپردازد که متاسفانه این تصمیم‌گیری با تقابل غیر قانونی ستاد مسکن مواجه شد.
شهبازی گفت: متاسفانه استاندار جدید و مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان هیچ‌گونه اقدامی برای پاسخ‌گویی نداشتند و گویا رسیدگی به این موضوع در دستور کار این دو مسئول نیست. تا کنون یک بار هم این معضل اقتصادی و اجتماعی اهواز همچنین هزینه شدن پول‌های مردم در شهرهای جدید توسط استاندار جدید و مدیرکل راه و شهرسازی عنوان نشده است.