معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: زمینی به مساحت یک هزار متر مربع از وزارت مسکن و شهرسازی به منظور احداث مجموعه تئاتر پایتخت خریداری شده که در آن سالن های متعددی ساخته می شود.
مراسم اختتامیه بخش پوستر، عکس و هویت بصری سی و پنجمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر جمعه شب با معرفی برگزیدگان هر بخش برگزار شد.
علی مرادخانی دراین مراسم افزود: زمین خریداری شده واقع در ولنجک سالن های مختلفی برای اجرای تئاترهای سنتی، مدرن و همچنین دیدار اهالی فرهنگ بر مبنای هفت شهر عشق خواهد داشت. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به پیگیری های انجام شده در موضوع بیمه هنرمندان اشاره کرد و اظهار داشت: صندوق این بیمه مبلغ 50 میلیارد تومان بدهکار است و در گفت وگویی با محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت قرار شد این مبلغ را اوراق به صندوق بدهند تا تسویه شود و‌ بتوانیم شش تا هفت هزار نفری را که در نوبت هستند، بیمه کنیم.
مرادخانی در این مراسم که در سالن ناظرزاده کرمانی مجموعه ایرانشهر برگزار شد، تاکید کرد: تلاش معاونت هنری مهیا کردن فضای مناسب برای کار گروه ها است. 
وی ادامه داد: سالن‌اصلی تئاتر شهر باید تعمیر و تجهیز شود و دو‌سالن دیگر تقریبا آماده است. سالن برج آزادی نیز که نشتی داشت با همکاری شهرداری تعمیر شده و به زودی با نورپردازی مناسب آماده برای گروه های تئاتری است. 
مرادخانی همچنین افزود: هر‌ چه همت و‌ حمیت اهالی تئاتر بیشتر باشد؛ این هنر به جریان فراگیرتری در کشور تبدیل می شود.
وی با اشاره به اینکه مسئولیت پذیری اجتماعی با هنر تئاتر بهتر جلوه می‌یابد، تصریح کرد: امسال در جشنواره با حضور نابینایان و ناشنوایان به افرادی توجه کردیم که در مناسبات اجتماعی کمتر مطرح شده اند و این وظیفه تئاتر است.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ایران فرهنگی در گستره وسیعی فراتر از گستره جغرافیایی مطرح می شود و باید حول محور ایران فرهنگی‌ در جشنواره کار کنیم.
وی با بیان اینکه ایران ‌فرهنگی از مرزهای چین تا آسیای میانه و افغانستان را دربرمی گیرد، افزود: همه کسانی که خود را در این فرهنگ می بینند باید در جشنواره حضور داشته باشند.
* گسل نسل ها در تئاتر باید از بین برود
مرادخانی با اشاره به ظهور قشر جوان در حوزه تئاترگفت: در این حوزه سه نسل جوان، میان سال و کلان‌سال را داریم که حضور این سه نسل با سه دنیای متفاوت یکی از مشکلات خانه تئاتر به شمار می رود.
وی گفت: در رویدادهایی مانند جشنواره باید فضاهای مشترک را بیابیم و بهم ربط دهیم تا گسل بین سه نسل از بین برود و مشکلات حوزه تئاتر حل شود.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: تئاتر همواره عدالت خواه و ظلم ستیز بوده و با سکون مبارزه کرده است.
وی با اشاره به حضور پررنگ بانوان در بخش محیطی جشنواره امسال گفت: این امر هم نشان از نقش بیشتر آنها در جامعه دارد و هم بر فرهنگ عمومی تاثیر مثبت خواهد گذاشت.
مرادخانی همچنین وجود فعال گروه های استانی را در جشنواره امسال ستود و‌ گفت: این گروه ها با کارهای خوبی در زمینه خانواده، جوانان و مسئولیت پذیری اجتماعی در جشنواره حاضر شده اند.
سی و پنجمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر از اول تا دوازدهم بهمن ماه به دبیری سعید اسدی در بخش های مختلفی از جمله نسل نو تئاتر ایران، مرور تئاتر ایران، تئاتر ملل، مهمان، اجراهای محیطی، تعاملی و دیگرگونه های اجرایی تئاتر بیرونی، به علاوه فجر، مسابقه نمایشنامه نویسی، عکس، پوستر و هویت بصری برگزار می شود.