دولت بهار: با نزدیک شدن به موعد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری، رئیس‌ دولت یازدهم به یکباره مدعی شد که پرونده مسکن مهر را تا پایان دولت می‌بندیم، حال با وجودی که وزیر راه و شهرسازی اصلاً اعتقادی به مسکن مهرندارد باید دید کدام وزیر کابینه متولی اتمام مسکن مهر در هفت ماه باقی مانده از دولت یازدهم شده است. در این میان افزایش 10 میلیونی وام مسکن مهر و مصوبه مجلس برای توقف این طرح و خروج سایت مسکن مهر از دسترس متقاضیان مسکن مهر را سر درگم کرده است. 
روزنامه جوان نوشت: با نزدیک شدن به موعد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری، رئیس‌ دولت یازدهم به یکباره مدعی شد که پرونده مسکن مهر را تا پایان دولت می‌بندیم، حال با وجودی که وزیر راه و شهرسازی اصلاً اعتقادی به مسکن مهرندارد باید دید کدام وزیر کابینه متولی اتمام مسکن مهر در هفت ماه باقی مانده از دولت یازدهم شده است. در این میان افزایش 10 میلیونی وام مسکن مهر و مصوبه مجلس برای توقف این طرح و خروج سایت مسکن مهر از دسترس متقاضیان مسکن مهر را سر درگم کرده است.
رئیس‌جمهور در حالی وعده اتمام مسکن مهر تا پایان دولت یازدهم را داد که با توجه به پیشرفت فیزیکی کند این طرح از آغاز به کار دولت یازدهم تاکنون، پایان این طرح در عمر باقی مانده از دولت   با تردیدهایی جدی مواجه است. این در حالی است که دولت دهم با پیشرفت فیزیکی 70 درصد پروژه مسکن مهر را تحویل دولت فعلی داد. از نکات قابل تأمل آن است که گویا منابع لازم برای اتمام طرح مسکن مهر فراهم بوده است.
لازم به توضیح است که با امهال خط اعتباری 45 هزار میلیاردی مسکن مهر که این امتیاز از سوی بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار به بانک مسکن داده شد، این بانک هیچ‌گونه مشکلی برای تزریق منابع مالی به طرح نداشت اما جای تحقیق و تفحص دارد که چرا در ماه‌های گذشته طرح مسکن مهر طبق زمان‌بندی پیش نرفته است.
 رئیس‌جمهور در آخرین مصاحبه تلویزیونی خود درباره مسکن مهر گفت: «‌مسکن مهر یکی از مشکلات دولت بود. خانه‌هایی ساخته شده بود بدون اینکه تسهیلات لازم را داشته باشد. مسجد و کلانتری و مدرسه و گاز و برق و آب و جاده در این مسکن‌ها نبود، بر این اساس دولت به مشکل خورد، اما با همه اینها پرونده مسکن مهر تا پایان دولت یازدهم بسته می‌شود.»
علی نیکزاد اسفند سال 94 با بیان اینکه «دولت دهم پروژه‌های مسکن مهر را با پیشرفت 70درصدی به دولت یازدهم تحویل داد بر این باور بود که اگر مسئولان مربوطه خوب عمل می‌کردند کل پروژه‌های مسکن مهر تا الان تحویل متقاضیان شده بود. در دولت دهم از2 میلیون و 180 هزار مسکن مهر، یک میلیون و180 هزار واحد تحویل قطعی و الباقی نیز با پیشرفت 70درصدی تحویل دولت یازدهم شد.»
همچنین به گفته مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها حدود 93 درصد است، یعنی از مردادماه سال 92 تا امروز (دیماه 95) طرح مسکن مهر 23 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. به عبارت دیگر طی حدود 41 ماهی که از عمر دولت یازدهم می‌گذرد واحدهای طرح مذکور ماهانه کمی بیش از نیم درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند. حال اگر با همین روند تکمیل واحدها ادامه داشته باشد برای 7 درصد باقیمانده تقریباً 5/12 ماه زمان نیاز است.
از آنجاکه حدود هفت ماه از عمر دولت یازدهم باقی‌مانده، بنابراین اوایل زمستان سال آینده زمانی است که پرونده مسکن مهر بسته می‌شود، البته به این شرط که پیشرفت پروژه‌های آن با روند کنونی ادامه داشته باشد.
  پرونده مسکن مهر ۱۰ استان اولویت‌دار به سال ۹۶ موکول شد
از سوی دیگر قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در نشست با مدیران کل ۱۰ استان اولویت‌دار با تأکید بر اینکه پرونده مسکن مهر این ۱۰ استان تا اردیبهشت سال ۹۶ باید بسته شود، گفت: در حال حاضر تکمیل مسکن مهر یکی از اولویت‌های اصلی دولت یازدهم به شمار می‌رود که برای تحقق آن باید همه بخش‌ها فعال شده و به وظایف خود عمل کنند چراکه منافع مردم در پیشبرد این پروژه دخیل است.
احمد اصغری مهرآبادی در نشست با مدیران کل ۱۰ استان اولویت‌دار جهت تکمیل سایت مسکن مهر با اشاره به تأکید اخیر رئیس‌جمهور نسبت به اتمام هرچه سریع‌تر پروژه‌ها اعلام کرد: بدون شک تحقق این وعده نیازمند تلاش گسترده همه دستگاه‌ها خصوصاً استانداران است. در این راستا جلسات شورای مسکن در تمامی استان‌ها به ویژه ۱۰ استان اولویت‌دار شامل یزد، اردبیل، ایلام، زنجان، مرکزی، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، قم، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد که پروژه‌های آنها در شرف اتمام است باید به صورت منظم و به ریاست استانداران محترم هر هفته برگزار  ‌شود و مسائل و مشکلات پیش‌رو مورد بررسی قرار گیرد.
مهرآبادی در ادامه جلسه با اشاره به این نکته که رئیس‌جمهور با این وعده حجت را با همه دستگاه‌های ذیربط تمام کرده است، گفت: به اعتقاد من اگر دستگاه‌های مربوط کمک کرده و مصوبات دولت (که همگی با پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی به تصویب رسیده است) محقق شود می‌توانیم تمامی پروژه‌ها به غیر از واحدهای فاقد متقاضی و مشکل‌دار را تا پایان دولت به پایان برسانیم.
وی همچنین با بیان این مطلب که تمامی تعاونی‌ها باید نسبت به رفع مشکلات واحدهای تعاونی‌ساز نیز هرچه سریع‌تر اقدام کرده و فعال شوند، گفت: در حال حاضر ۲۸۹ هزار واحد در سطح کشور باقی‌مانده که نزدیک به ۱۵۰ هزار واحد آن در مرحله نازک‌کاری قرار دارد و ۱۱۷ هزار واحد آن با وجود به کارگیری تدابیر متعدد همچنان فاقد متقاضی است.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر همچنین ضمن قدردانی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به مصوبات اخیر خود در خصوص موظف کردن بانک مسکن نسبت به تأمین باقی‌مانده تعهدات خود و همچنین تأمین منابع مورد نیاز مسکن مهر با تشخیص وزارت راه و شهرسازی افزود: براساس تأکیدات کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس کمیته‌ای مرکب از دستگاه‌های ذیربط جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر باید تشکیل می‌شد که امید است هرچه زودتر با حضور دستگاه‌های ذیربط در جهت رفع مشکلات این اقدام انجام شود.
براساس گزارش وزارت راه و شهرسازی، این مقام مسئول در ادامه سخنان خود خواستار پیگیری‌های جدی از سوی سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه درخصوص پروژه‌های مسکن مهر در سراسر کشور شد و گفت: در حال حاضر تکمیل مسکن مهر یکی از اولویت‌های اصلی دولت یازدهم به شمار می‌رود که برای تحقق آن باید همه بخش‌ها فعال شده و به وظایف خود عمل کنند چراکه منافع مردم در پیشبرد این پروژه دخیل است.
مهرآبادی با تأکید براینکه پرونده سایت مسکن مهر ۱۰ استان اعلام شده تا اردیبهشت سال آینده باید بسته شود، گفت: براساس مصوبات اخیر مجلس بانک مسکن مکلف به تکمیل پروژه‌ها با تشخیص وزارت راه و شهرسازی شده است که قطعاً در تسریع اقدامات تأثیر بسزایی خواهد داشت.
  آمادگی تأمین مالی مسکن مهر را داریم
مدیرعامل بانک مسکن با تأکید بر اینکه هیچ مشکلی برای تأمین مالی مسکن مهر نداریم، گفت: آمادگی ۱۰۰ درصدی تأمین مالی پروژه‌های مسکن مهر متناسب با پیشرفت فیزیکی را داریم.
محمدهاشم بت‌شکن در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه به طور متوسط ماهانه 300 میلیارد تومان وصولی تسهیلات مسکن مهر است، اظهار کرد: وصولی‌های مسکن مهر دوباره برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام مصرف می‌شود و بخشی از آن برای طرح‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی با طرح این پرسش که «چگونه خط اعتباری مسکن مهر از 45 هزار میلیارد تومان به 55 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است»، گفت: 10 هزار میلیارد تومانی که افزوده شده از محل وصولی‌هاست، این پول هم با بقیه منابع ما در اختیار بانک است تا با آن کار کند.
وی تأکید کرد: «بانک مسکن که نمی‌تواند منابعی را که دریافت می‌کند بگذارد زیر بالش و با آن کار بانکی انجام ندهد. باید با این منابع کار بانکی انجام دهیم تا دوباره به بخش مسکن تزریق کند.»
  سایت مسکن مهر از دسترس خارج شد
همزمان با افزایش ۱۰ میلیون تومانی سقف تسهیلات مسکن مهر و مصوبه مجلس برای توقف آن، سایت مسکن مهر نیز از دسترس خارج شد.
به گزارش تسنیم، متقاضیان مسکن مهر برای اطلاع از جدیدترین وضعیت واحدهای خود از جمله اطلاع از میزان واریزی و برداشتی از طریق سایت Maskanmehr. net  اقدام می‌کردند.
این در حالی است که سایت مذکور چند روزی است از دسترس خارج شده و متقاضیان نمی‌توانند به آن وارد شوند.
این اتفاق در حالی روی داده که اخیراً سقف تسهیلات مسکن مهر 10 میلیون تومان افزایش یافته و همزمان وزیر راه و شهرسازی با انتقادات شدید از این طرح از هزینه‌های بالای تکمیل واحدهای نیمه‌تمام آن خبر داده است. از سوی دیگر مجلس دهم نیز ادامه طرح مسکن مهر را متوقف کرده است.