یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت : در سیاست های کلان برنامه ششم توسعه و بودجه 96 ، تدابیر خاصی برای تامین مسکن جوانان اتخاذ شده است.
احمد خدابخشی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نگاه ویژه برنامه ششم توسعه به آسان سازی ازدواج جوانان ، اظهار کرد : در این برنامه پیشنهاداتی در راستای تامین نیازهای اولیه برای تشکیل خانواده به ویژه اشتغال و مسکن مطرح شده است که شامل تامین منابع مالی برای خرید مسکن  و ارائه حداقل 150 هزار واحد مسکونی به اقشار کم درآمد با اولویت شهرهای زیر 100 هزار نفری  می شود  . 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود : در کمیسیون تلفیق پیش بینی شده تا دولت در بهسازی و نوسازی واحد های مسکونی برای شهرها و روستاها با ارائه تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد 5 درصد اقدامات لازم را انجام دهد و با توجه به  اختصاص تسهیلات ویژه برای تامین نیاز مسکن در برنامه های آتی  ، دولت باید با هدف گذاری های لازم سالانه 50 هزار مسکن  را برای اقشار کم درآمد و جوانان واجد شرایط مهیا کند . 
وی  در پایان گفت  : همچنین مصوباتی  در خصوص خانواده ، جوانان و مسائل اجتماعی در برنامه ششم توسعه و بودجه 96 پیش بینی شده است که تسهیل ازدواج ، اشتغال زایی و استحکام خانواده از عمده ترین مسائل آن بوده و نگاه ویژه ای به آن شده است.