لزوم همکاری مجلس و دولت برای اتمام بخش های باقی‌مانده مسکن مهر/ مسکن اجتماعی، طرح جدیدی نیست
نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح مسکن مهر و آخرین وضعیت این طرح گفت: بر اساس آخرین گزارشی که از طرح مسکن مهر به کمیسیون عمران رسیده است بیش از 85 درصد از پروژهای مسکن مهر به اتمام رسیده است.
به گزارش نافع، سید هادی بهادری، نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با راه دانا؛ با اشاره به طرح مسکن مهر و آخرین وضعیت این طرح گفت: بر اساس آخرین گزارشی که از طرح مسکن مهر به کمیسیون عمران رسیده است بیش از 85 درصد از پروژهای مسکن مهر به اتمام رسیده است و سایر پروژه ها هم مراحل پایانی را به سر می برند، به طور کلی می توان گفت تمام پروژه ها رو به اتمام است.
وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به مشکلات زیربنایی و زیر ساختی موجود در پروژه های مسکن مهر عنوان کرد: درصد کمی از پروژه های مسکن مهر که به اتمام نرسیده اند دارای مشکلات زیر ساختی از قبیل آب، برق، گاز، مدرسه، درمانگاه و... هستند که این مشکلات هم در حال برطرف شدن است و بزودی به بهره برداری می رسند.
نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مردم تعاونی ها را تحت فشار قرارداده اند تا هرچه زودتر پروژه ها به اتمام برسانند، خاطر نشان کرد: در برخی از نقاط کشور مردم تعاونی های مسکن مهر را تحت فشار قرار داده اند تا پروژه هایشان را هر چه سریع تر به اتمام برسانند، در برخی نقاط نیز بعلت عدم توان مالی مردم کشور این فشار ها وجود ندارد و روند اجرای پروژه ها به کندی پیش می رود.
بهادری در ادامه با اشاره به اینکه باید طرح مسکن مهر به پایان برسد اظهارداشت: طرح مسکن مهر، طرحی است که شروع شده است و نمی توان این طرح را لغو و یا به کلی حذف کرد، باید این طرح به اتمام برسد و مجلس و دولت هم کمک می کنند تا این طرح مراحل پایانی خود را طی کند.
وی در خصوص ماهیت طرح مسکن نیز بیان داشت: طرح مسکن مهر طرح خوبی است و باید این طرح به اتمام برسد، اصل طرح مسکن مهر طرح خوبی است ولی این طرح در اجرا و عمل با مشکلاتی مواجه شد که باید این مشکلات حل می شد، این طرح دو مشکل عمده داشت یکی بحث مکان یابی این طرح بود و بزرگترین مشکل دیگر این طرح پیمانکاران این طرح بود که متاسفانه افراد کم تجربه ای بودند و نتوانستند به خوبی این پروژه ها به اتمام برسانند.
وی همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص مسکن اجتماعی نیز افزود: طی جلسه ای که با وزیر راه داشتیم درباره موضوع مسکن اجتماعی سوال کردیم و آقای وزیر هم اطلاعاتی در این خصوص به اعضای کمیسیون عمران دادند؛ طرح مسکن اجتماعی همان طرح بهسازی بافت های فرسوده است که در واقع این سیاست از قبل هم وجود داشته است و افرادی که ملک داشتند تسهیلاتی را از بانک دریافت می کردند تا از طریق آن بتوانند ملک خود را بازسازی و بهسازی کنند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس ادامه داد: طرح مسکن اجتماعی از قبل هم وجود داشته است و طرح جدیدی به شمار نمی رود، در این طرح به بهسازی بافت های فرسوده به نوع جدی تری پرداخته شده است، دلیل این امر هم مهاجرت مردم از بافت مرکزی شهر به حاشیه شهر ها برای زندگی است، دولت می خواهد با اجرای این طرح مردم را به سمت بافت های مرکزی شهر سوق دهد و از حاشیه نشینی جلوگیری کند.