کرج - مدیرکل کمیته امداد استان البرز گفت: طی ۹ ماهه گذشته ۸۰ میلیارد ریال صدقه به کمیته امداد پرداخت کرده‌اند که ۲۸ درصد آن صرف امور مسکن مددجویان شده است.
علی سالارکیا در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات نحوه هزینه کرد سهم صدقات در ارائه خدمات مسکن به مددجویان، اظهار کرد: شهروندان البرزی طی ۹ ماهه گذشته ۸۰ میلیارد ریال صدقه به کمیته امداد پرداخت کرده‌اند که ۲۸ درصد آن یعنی رقمی بیش از ۲۲ میلیارد ریال صرف کمک به خرید، ساخت، تعمیرات مسکن و تأمین بخشی از اجاره مسکن مددجویان تحت حمایت‌شده است .
وی گفت: تأمین سرپناه مناسب برای محرومان و انجام خدمات عمرانی همواره در زمره برنامه‌های اصلی این نهاد قرار دارد .
سالارکیا گفت: ابتدای هرسال با توجه به اولویت نیازهای مددجویان، جدول صدقات تدوین و بر اساس آن درآمد حاصل از واریز وجوه نقدی مردم به صندوق‌های صدقات در هفت بخش مسکن، تحصیل دانشجویان و دانش آموزان، کمک‌های موردی معیشتی، اشتغال و خودکفایی، جهیزیه، درمان و تسهیلات کارگشایی هزینه می‌شود .
مدیرکل کمیته امداد البرز تصریح کرد: سهم صدقات مردم البرز در پرداخت‌های بلاعوض این نهاد به محرومان، بدون محاسبه تسهیلات اشتغال و کارگشایی حدود ۳۰ درصد است.
وی بابیان اینکه مردم بخشی از صدقات خود را به سایر مؤسسات خیریه و مساجد پرداخت می‌کنند، گفت: صدقات مردم البرز از طریق ۲۱۶ هزار صندوق بزرگ معابر، متوسط ادارات و مراکز تجاری و کوچک خانگی جمع‌آوری‌شده است .
سالارکیا افزود: این اداره کل به‌منظور یاری‌رساندن به اقشار محروم، طرح‌های متنوعی را برای فقرزدایی و فراهم کردن زمینه مشارکت مردم در امور دستگیری از نیازمندان با رویکرد اعتمادسازی به مرحله اجرا درآورده است و در بین این طرح‌ها صدقات، اکرام و محسنین برای مشارکت مردم سهم بیشتری دارند .
مدیرکل کمیته امداد البرز افزود: این نهاد پرداخت الکترونیکی صدقات و تشویق نیکوکاران به شرکت در طرح‌های اکرام و محسنین حمایت از ایتام و فرزندان خانواده‌های نیازمند، زکات واجب و مستحبی، طرح شفاء و حمایت از بیماران نیازمند، طرح رضوان، کمک به خانه‌دار شدن محرومان فاقد مسکن، طرح کوثر کمک به تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند را پیگیری می‌کند .
وی تأکید کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) البرز، با تحت حمایت قرار دادن  حدود ۳۷ هزار نیازمند به‌صورت دائم و ارائه خدمت موردی و مقطعی به نیازمندان مراجعه‌کننده به دفاتر این نهاد در شهرهای استان، با استفاده از منابع دولتی و کمک‌های مردمی امر خدمت‌رسانی به محرومان را بر عهده دارد .