نماینده متقاضیان مسکن مهر پردیس گفت: زمانی که دستور جانشین وزیر راه و شهرسازی اجرا نمی‌شود دیگر می‌توان چه توقعی داشت، آیا توقع دارید قطار به قطار برخورد نکند، جاده و ‌راه جای خود دارد، اینگونه قطار و خودرو که هیچ، هواپیما‌ها هم باید در آسمان به هم برخورد کند.
نبی‌الله قدیری امروز در حاشیه بازدید از مسکن مهر پردیس، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان تهران در خصوص اتمام تحویل زون چهار فاز 11 اظهار داشت: زمان 40 روزه شرکت کوزوو پارس برای تحویل زون چهار به پایان رسیده اما متاسفانه علی‌رغم دستور قائم مقام وزیر و تعامل‌های صورت گرفته این امر میسر نشده است.
وی افزود: طی بازدید میدانی مورخ هشت آبان‌ماه و حدود دو ماه پیش با مدیرعامل کوزوو پارس و قائم مقام وزیر صورت گرفت مقرر شد فرجه 40 روزه‌ای برای تکمیل و تحویل زون چهار این فاز به این شرکت داده شود که با پایان این زمان و علی‌رغم افزایش پانزده روزه شرکت عمران شهر جدید پردیس با گذشت بیش از از دو ماه هیچ تحرکی در این زون دیده نمی‌شود.
نماینده متقاضیان مسکن مهر پردیس(گروه‌های وحدت) ادامه داد: اگر وزارت راه و شهرسازی نمیتواند پیمانکاران خود در پردیس را مجاب به اجرای تعهدات خود کند، چگونه میتواند در کل کشور به امروز وزارتخانه‌ای رسیدگی کند.
وی در خصوص فاز هشت اظهار کرد: در این فاز علی‌رغم برگزاری جلسات مشترک بین پیمانکاران، شرکت عمران شهر جدید پردیس، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی و متقاضیان برگزار شد، پیشنهادات متقاضیان مبنی بر تعیین تاریخ دقیق تحویل‌، پرداخت ضرر و زیان ناشی از عدم ایفای تعهدات طرفین و... در قراردادها مورد قبول قرار گرفت.
قدیری تصریح کرد: متاسفانه پیمانکاران و شرکت‌های سازنده از امضای این قرارداد سر باز میزنند که مورد انتقاد شدید متقاضیان است که چگونه باید پس از گذشت پنج سال متقاضیان بلاتکلیف بمانند و در پی دریافت قرارداد باشند.
نماینده متقاضیان مسکن مهر پردیس افزود: این عدم اجرای تعهدات دیگر از سطح شرکت عمران پردیس گذشته و سوءمدیریت وزارت راه و شهرسازی را می‌رساند.
وی با بیان اینکه شرکت عمران توان برخورد با پیمانکاران و اداره مسکن مهر را ندارد، گفت: زمانی که وزارت راه و شهرسازی نمی‌تواند تعهدات پیمانکاران جز را پیگیری کند دیگر از شرکت عمران توقعی نمی‌توان داشت.
قدیری ادامه داد: مطلع شدیم که یکی از مدیران طرح، مهندسین پروژه را تهدید می‌کنند و متاسفانه با شرکت‌های سازنده هم دست شدند، و برای کارهای انجام نشده امضای مدیر پروژه‌ها را اخذ می‌کنند.
نماینده متقاضیان مسکن مهر پردیس اضافه کرد: مدیران طرح در صورتی‌ که این اقدام را انجام ندهند تهدید به اخراج و برکناری از سمت خود می‌شوند که این گستاخی پیمانکاران را می‌رساند که علی‌رغم دستگیری‌های اخیر هنوز در پی تخلف هستند.
وی تصریح کرد: در قرارداد‌های فاز هشت به دلیل اینکه تاریخ تحویل و ضرر و زیان آن مشخص است و‌به همین دلایل پیمانکاران از امضا سر باز می‌زنند و این به جز بلاتکلیفی بیشتر متقاضیان حاصلی در بر نخواهد داشت.
قدیری اظهار کرد: دستور افزایش وام‌های مسکن مهر هنوز اجرا نشده که ما متقاضیان، بلااجبار در مقابل بانک مرکزی تجمع کردیم که این یکی دیگر از مشکلات مسکن مهر پردیس است.
نماینده متقاضیان افزود: زمانی که دستور جانشین وزیر راه و شهرسازی اجرا نمی‌شود دیگر می‌توان چه توقعی داشت، آیا توقع دارید قطار به قطار برخورد نکند، جاده و ‌راه جای خود دارد، اینگونه قطار و خودرو که هیچ هواپیما‌ها هم باید در آسمان به هم برخورد کند.