دردسرهای مسکن‌مهر همچنان ادامه دارد؛ داستان به جایی رسیده است که هر از چند گاهی یک تجمع اعتراضی شکل می‌گیرد.
دولت یازدهم از آشفتگی عظیم مسکن‌مهر خبر ندارد؟!
گروه اقتصادی- اوایل مهرماه جمعی از متقاضیان واحدهای مسکن‌مهر پردیس در اعتراض به واگذار نشدن واحدهای خریداری شده بعد از هفت سال و عدم پاسخگویی دولت، به نشانه اعتراض مقابل برج وزارت راه و شهرسازی تجمع کردند.
به گزارش افکارنیوز، بارها و بارها هم متقاضیان مسکن‌مهر پردیس در مقابل مجلس تجمع اعتراضی تشکیل داده‌اند. اما در آخرین اقدام، تجمع متقاضیان مسکن‌مهر پردیس جلوی ساختمان برنامه و بودجه برگزار شد تا بلکه اعتراض آنها به گوش رییس سازمان برسد؛ چراکه آنها معتقدند سازمان برنامه 200 میلیارد تومان بودجه پروژه مسکن‌مهر را که رییس‌جمهور وعده داده، تخصص نمی‌دهد.
در همان لحظه‌ای که متقاضیان مسکن‌مهر پردیس جلوی سازمان برنامه و بودجه تجمع کرده بودند و شعار «وزیر مسکن وقت، مردم را کرده بدبخت/ با این همه اختلاس، مسوول الان کربلاست/  نوبخت ... سازمان را رها کن / جیره‌خورهای دولت، ملت را کردند بدبخت/ هر جا تجمعی هست، آخوندی رد پاش هست» سر می‌دادند، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در دوازدهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی عنوان می‌کرد: «نه‌تنها وزارت راه و شهرسازی که تمام دولت یازدهم مشکلات و مسائل مسکن‌مهر را تحمل می‌کند وما در این پروژه شلختگی را به دوش می‌کشیم که از دوران قبل به ما رسیده است.»
آخوندی با اشاره به مشکلات عدیده‌ای که طرح مسکن مهر در طول سال‌های گذشته با آنها دست به گریبان بوده، اظهار داشت: «این پروژه در بخش‌های مختلف مشکلات خاص خود را دارد و به طور خاص پروژه مسکن مهر پردیس با توجه به این‌که در سال 1391 و همزمان با یکی از شدیدترین دوره‌های تورمی کار خود را آغاز کرده، مشکلاتی جدی برای دولت به وجود آورده است.»
به گفته وی، «به جای کنایه‌زدن به یکدیگر تمام مقدمات کار فراهم شود تا این پروژه هر چه زودتر به مرحله‌ی نهایی خود برسد. دولت وارث تصمیمات اشتباهی است که در دوره قبل گرفته شده که البته این تصمیم اشتباه را ما باید تحمل کنیم و نباید خریداران بابت این موضوع جریمه شوند.»
اما در این میان، کارشناسان معتقدند که همچنان دولت یازدهم از آشفتگی عظیم پروژه مسکن‌مهر خبر ندارد. بیت‌اله ستاریان، کارشناس اقتصاد مسکن در این خصوص می‌گوید: «یکی از وعده‌های دولت یازدهم، اتمام پروژه مسکن‌مهر تا پایان سال‌جاری بود.»
وی توضیح می‌دهد: «براساس آماری که مسوولان وزارت راه و شهرسازی از طرح نیمه‌تمام مسکن‌مهر ارائه کردند، 14 درصد از این پروژه باقی‌مانده است که بیشتر در شهرهای هشتگرد، پردیس و پرند است و البته وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده که دولت یازدهم در این زمینه شلختگی دولت سابق را به ارث برده است.»
به اعتقاد وی، «حقیقت امر این است که اعلام آمار 14 درصدی از ادامه پروژه مسکن‌مهر نشان می‌دهد که ظاهرا دولت یازدهم از آشفتگی عظیم این پروژه خبر ندارد که اگر داشت، هرگز آمار زودرس از بخش باقی‌مانده پروژه اعلام نمی‌کرد.»
ستاریان متذکر می‌شود: «مسکن مهر پروژه‌ای نیست که در عرض یک یا حتی چند سال آینده بتوان آن را به سرانجام رساند. مسکن مهر علاوه بر عواقب اقتصادی، فنی و اجرایی عواقب اجتماعی خواهد داشت که در چند دهه آینده موردبررسی گروهی از مطالعه گران شهری قرار می‌گیرد و در آینده مسوولان به این فکر می‌کنند که چگونه باید مجتمع‌های ساخته‌شده در این پروژه را از بین ببرند.»
وی عنوان می‌کند: «پیش از ساخت مجتمع‌های شهری و مسکونی، مطالعات متعدد و متنوعی انجام می‌شود. آب‌وهوا و دیگر مسائل جغرافیایی، مسائل ارتباطی و ژئوفیزیکی و مسائل اجتماعی و اقتصادی از سرفصل‌هایی است که پیش از اجرای پروژه‌هایی مسکن‌سازی مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرد. این مطالعه در مورد بخشی از مجتمع‌های پروژه مسکن مهر انجام نشده است و امروز به‌جایی رسیدیم که باید برای هر مجتمع مسکن‌مهر به‌طور مجزا یک نسخه جداگانه بپیچیم.»
وی تصریح می‌کند: «کارشناسان بخش مسکن این مساله را به وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم در مورد مسکن‌مهر گوشزد کردند. واقعیت امر این است که مسکن مهر مشکلات متنوع و متعددی دارد. دولت یازدهم علاوه بر اینکه بودجه اتمام چنین پروژه‌ای را ندارد، به‌تنهایی قادر به حل‌وفصل مشکلات حاصل از اجرایی شدن طرح مسکن مهر نیست. من فکر می‌کنم باید یک گروه بزرگ مطالعاتی برای به سرانجام رسیدن مسکن مهر شکل بگیرد و تخریب برخی ا ز مجتمع‌های مسکن مهر از نتایج احتمالی بررسی‌های این گروه خواهد بود.»