آسانیوز: رئیس شورای اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه پرونده پروژه های مسکن مهر آذربایجان شرقی باید سریعا بسته شود، خواستار تسریع در ایجاد زیرساختهای آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و ورزشی در پروژه مسکن مهر استان شد.
مصطفی برزگران پیش از ظهر امروز در سی و ششمین جلسه شورای اسلامی استان که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان برگزار شد، با اشاره به نگاه ویژه مدیرکل راه و شهرسازی استان به حوزه شهرسازی و معماری خواستار رفع مشکلات موجود در طرح تفصیلی و طرح جامع شهری شد و گفت: بررسی مشکلات مرتبط با این طرح توسط راه و شهرسازی استان شد.
برزگران ضمن تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف طرح های نیمه تمام شهرهای استان، افزود: متاسفانه عدم اتمام به موقع برخی پروژه های ملی باعث نارضایتی مردم از اعضای شورای شهر و شهرداری ها شده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش روستاها را کانون اصلی تولید محصولات کشور خواند و گفت: توسعه راه های روستایی در توسعه اقتصادی استان موثر بوده و لذا بهسازی و مناسب سازی راه های روستایی باید مورد توجه قرار بگیرد.
رئیس شورای اسلامی آذربایجان شرقی همچنین بر ضرورت زیباسازی ورودی های روستاها تاکید و تصریح کرد: ورود مسافر و گردشگر نقش بسزایی در درآمد مردم روستاها و توسعه آن دارد و در عین حال می تواند باعث اشتغالزایی شود.
وی با تاکید بر اینکه باید پرونده پروژه های مسکن مهر آذربایجان شرقی سریعا بسته شود، خواستار تسریع در ایجاد زیرساختهای آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و ورزشی در پروژه مسکن مهر استان شد.
برزگران جاده های اهر – تبریز – هریس و اهر ورزقان را از پرترددترین و پرخطرترین جاده های آذربایجان شرقی و کشور اعلام کرد و افزود: در صورت تعریض و ایمن سازی جاده های استان آمار تصادفات در این جاده ها کاهش خواهد یافت.