یاران از دستگیری متهم کلاهبرداری بزرگ در مسکن مهر استان خراسان شمالی خبر داد و گفت: در محل کار متهم مهرهای تعاونی شرکت‌های مختلف که در اختیار وی بوده کشف و ضبط شده است.
به گزارش شهدای ایران، محمد یاران دادستان عمومی و انقلاب بجنورد در گفت‌وگو با میزان از دستگیری یکی از مدیران مسکن مهر استان خراسان شمالی خبر داد و گفت: شکایاتی از سوی بعضی از اعضای مسکن مهر در رابطه با مدیرعامل یکی از شرکت‌های وابسته به مسکن مهر مطرح و در شعبه سوم بازپرسی دادسرای بجنورد مورد رسیدگی قرار گرفت.
وی افزود: به موجب این شکایات، این فرد به اتهام ارتکاب جرائم متعددی چون جعل و استفاده از اسناد مجعول، کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع، قصد خروج از کشور را داشته که به محض حصول گزارش، دستور قضایی لازم صادر و گذرنامه متهم ضبط و دفتر کارش نیز پلمب می‌شود.
دادستان عمومی و انقلاب بجنورد با اشاره به بازرسی از محل کار متهم تصریح کرد: در محل کار متهم مهرهای تعاونی شرکت‌های مختلف که در اختیار وی بوده کشف و ضبط شده است.
وی ادامه داد: همچنین با بررسی اسناد مورد ادعای جعل، تعداد472سند موجود کشف شد و مستنداتی مربوط به شرکت‌ها مشتمل بر صورت جلسات هیت مدیره و حتی چک‌ها در محل کار وی وجود داشت که به صورت تصادفی تعداد 37 سند به کارشناس متخصص جهت تشخیص وقوع جعل مسکن ارجاع و احراز شد که تمامی اسناد مکشوفه مجعول بوده است.
یاران تصریح کرد: متهم با قرار وثیقه در حال حاضر در زندان بسر می‌برد.
دادستان بجنورد بیان داشت: متهم در این مرحله از دادرسی ضمن قبول اتهام جعل و شبیه سازی امضای مدیران شرکت بر صورتجلسات و چک‌های مربوط با طرح این ادعا که با اجازه هیئت مدیره مبادرت به چنین اقدامی را انجام داده، عملکرد خود را توجیه کرد و در نهایت با قرار بازداست موقت روانه زندان شد.
وی در پایان با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی تا روشن شدن ابعاد دیگر پرونده ادامه دارد، خاطرنشان کرد: این متهم با همکاری یکی از کارکنان اداره تعاون اقدام به این عمل نموده و همچنین دو نفر از همدستان متهم نیز دستگیر که البته با قرار تامین وثیقه آزاد شدند.