عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: با توجه به رکود فعلی، بازار مسکن تغییرات چندانی نخواهد داشت.
به گزارش رویش نیوز به نقل از روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان؛ رضا چینی با اشاره به دو انتخابات پیش رو برای تعیین ریاست جمهوری ایران و امریکا، گفت: گروه های اقتصادی در حال حاضر با احتیاط بیشتری عمل می کنند.
وی بیان کرد: دولت در ماه های گذشته مقداری نقدینگی به صنعت تزریق کرد که تحولاتی اندکی به دنبال آن ایجاد شد اما این تغییرات کوتاه مدت است و در بلندت مدت تاثیر چندانی نخواهد داشت.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در استان اصفهان گفت: واحدهای تولیدی در حوزه صنعت ساحتمان کالاهای جدید خود را در این نمایشگاه به نمایش می گذارند که باعث می شود مهندسان و سازندگان، تولیدات جدید را بشناسند.
وی ادامه داد: با وجود اینکه در حال حاضر در رکود به سر می بریم، اگر تولیدکنندگان فقط به دنبال ایجاد بازار باشند نتیجه چندانی نخواهند گرفت بلکه باید با ابداعات و تولیدات جدید و معرفی در چنین نمایشگاه هایی به دنبال ایجاد تاثیرات مثبت برای دوران پس از رکود باشند.
وی در خصوص وضعیت صادرات محصولات ساختمانی گفت: متاسفانه هنوز گشایش زیادی در ارتباط مالی ایران با دیگر کشورها ایجاد نشده است و در حال حاضر صادرات وجود دارد اما میزان کمی را شامل می شود.
چینی تصریح کرد: در کشور عراق، یک نهاد، مسوول اعطای استاندارد به کالاهای وارداتی شده است که با دریافت پول، مجوز می دهد و این بداخلاقی ها، صادرات کالاهای با کیفیت ایرانی را با مشکلاتی مواجه کرد.
عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اضافه کرد: همچنین در مواردی آجرهای توکار ایرانی به عنوان آجر نما در عراق به کار رفت که این موضوع باعث شد آجر ایرانی با کیفیت لازم ارایه نشود.
 چینی با بیان اینکه ساختار سفارتخانه های ایران بیشتر سیاسی است تا اقتصادی، گفت: به همین دلیل سفارتخانه ها نتوانسته اند در امر اقتصاد راهگشا باشند.
وی اعلام کرد: حدود نیمی از کارگاه های مصالح ساختمانی در استان تعطیلند و ما بقی با ظرفیت 10 تا 40 درصد کار می کنند و می توان گفت واحدهایی که با ظرفیت کامل در حال کارند انگشت شمارند.
وی با بیان اینکه سود سرمایه برای انبوه سازان در سایر استان ها بیشتر از اصفهان است، اظهار کرد: این موضوع باعث فرار سرمایه از استان شده است و مسوولان و مدیران اصفهان باید در خصوص سخت گیری ها عارضه یابی و آن را رفع کنند تا بتوان مشکلات استان را حل کرد.